יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 04 27 091205

מייצגת את תעשיית היין ותושבי השומרון

2 דק' קריאה

שיתוף:

"ביום ראשון בערב, 16 באפריל, טילפנה אליי שרת התחבורה מירי רגב ומסרה לי שבחרו בי להשיא משואה בהר הרצל, בערב יום העצמאות. ברגע הראשון לא כל כך הבנתי מה רוצים מחיי. כשהשרה מסרה יותר פרטים, התרגשתי מאד. זכות גדולה נפלה בחלקי". במילים אלה תיארה בפנינו ורד בן סעדון את הרגעים שבישרו לה על בחירתה להדלקת משואה ביום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל.

ורד, בת 46, נשואה לארז והם הורים לשני בנים, שלוש בנות ושני נכדים, ניצבת בצוותא עם בעלה בראש יקב טורא, הממוקם בישוב בו הם מתגוררים – רחלים – במועצה אזורית שומרון.

"נישאנו בהיותי בת 18 והתגוררנו תחילה בהר גריזים, שם אחזנו ב-20 דונם שטח חקלאי ועליהם גידלנו תפוחים אורגניים" מפליגה ורד בסיפור החקלאות שלה ושל בעלה. "היום יש לנו כרמי ענבים וכרמי זיתים ואנחנו מייצרים יין ושמן זית המשתרעים על פני 500 דונם אדמה חקלאית".

יין לשיווק מקומי?

"50% לשיווק בארץ, 50% לייצוא".

לשוק הכשר בעולם?
"לאו דווקא. אנחנו משווקים לרוסיה ושם אין שווקים כשרים. אנחנו מייצרים בשנה 180 אלף בקבוקי יין וזה כבר גדול יותר מיקב בוטיק".

ורד בן סעדון נולדה בעיר ההולנדית האוזן ליואל, אב יהודי ואם נוצרייה רבקה, שניהם מתגוררים היום בישוב כוכב השחר. ההורים קראו לה בלידתה רוזה ונקובורדן. "בכיתה ח' כשלמדתי בישוב עפרה, שרו לי החברות "רוזה, רוזה" ששר יהורם גאון והחלטתי לאמץ את השם ורד. את תקופת הלימודים בתיכון, עברתי באולפנת קריית ארבע".

לורד נותר שבוע בלבד עד ההופעה בטקס המשואות. "ברור לי שכאשר אהיה שם, אחשוב על סבתי, אמא של אבא, ניצולת שואה, שנפטרה לפני 15 שנה, בת 85. זה בוודאי יהיה מרגש מאד ואני מקווה שאעמוד בלחץ".

ורד בן סעדון מבקשת לציין כי "כאשר אצית את המשואה אייצג את תעשיית היין, את החקלאים ואת תושבי השומרון". ועוד משפט ראוי: "זכיתי בכבוד המיוחד הזה בזכות ולא בחסד. עבדנו קשה עד היום. לעבוד בחקלאות זה לא פשוט. צריך להתמיד והכל "בסייעתא דשמיא".

עם היוודע בחירתה של ורד בן סעדון להדליק משואה ביום העצמאות ה-75 של ישראל, כתב לנו מנכ"ל המועצה לגפן היין צחי דותן: "לורד בן סעדון, מדליקת המשואה, כבוד למשפחה, כבוד למדינה, כבוד לענף גפן היין ונרים לחיים לכבוד מדינת ישראל עם יין כחול לבן".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן