יבול שיא
הרפת והחלב
קרטונים צבעוניים 1

קרטונים בשירות החקלאות

3 דק' קריאה

שיתוף:

"אריזות הקרטון שלנו הן בעלי כושר נשיאה של 300-400 ק"ג אבטיחים, 400 ק"ג הדרים או אבוקדו במשקל זהה, והן חלופה הולמת למיכלי הפלסטיק" 

באזור תעשייה קלה, בתחום המועצה האזורית חבל יבנה, ממוקם בשני העשורים האחרונים מפעל שמייצר מיכלי קרטון, בעיצוב ייחודי ומרשים, לאריזת פירות וירקות שיוצבו במרכולים ובאתרי מכירה שונים ברחבי המדינה.

זה מפעל "טריפלקס",הנושא את שם הקרטון התלת-גלי, חזק, מאסיבי ואיתן שמידותיו מטר על מטר וגובהו 60 ס"מ, אולם אפשר בלי מאמץ גדול להגדיל ולהכפיל את עומק הקרטון, כך שיכיל כמויות גדולות מאד, למשל, של אבטיחים.

Screenshot 2023 06 29 101713
דוד ואזנה

"אריזות הקרטון שלנו הן בעלי כושר נשיאה של 300-400 קילוגרם אבטיחים, 400 קילוגרם הדרים או אבוקדו במשקל זהה, והן חלופה הולמת למיכלי הפלסטיק המאובקים שמוצגים במקומות המכירה" מעיד על תוצרתם דוד ואזנה, מנהל תחום החקלאות במפעל היצרני.

"היתרון באריזת קרטון הוא מיצוב וניראות הכולל הדפסות שונות, לרוב עם שם החקלאי או המשק. המארזים שלנו נקיים לעומת מארזי פלסטיק שקיימים בשוק מאובקים ולא אסתטיים. פרמטר זה משפיע על הצרכן לרכוש את המוצר באריזה יפה". דוד ואזנה מגלה לנו שקו הייצור מעצב אריזות קרטון ייחודיות גם לצוברים של 900 ליטר רכז לתעשיית המיצים, ובהיות המפעל "ספק בלעדי לצה"ל, אנחנו מייצרים אריזות ממנות קרב עד מיכלים להצנחה עבור התעשייה הביטחונית".

מנכ"ל "טריפלקס" צביקה גונן, מציין כי שלושה מפעלים בלבד בישראל מייצרים קרטון תלת גלי, "כשאנחנו אוחזים 70 אחוזים מהשוק המקומי כולו שמוערך בכחמישים מיליון שקלים. "טריפלקס" רכשה לפני שבע שנים את "טריוול" מאור עקיבא, אף היא יצרנית תלת גלי.

צביקה גונן
צביקה גונן

המנכ"ל גונן מציין ש"אנחנו קונים לוחות קרטון מיצרנים בארץ, מעבדים אותם והופכים אותם לאריזות לגופים כאלה ואחרים, גם לתעשיית ההייטק. אנחנו יודעים גם לבצע הדפסות דיגיטליות על גבי הקרטונים לפי בקשות חקלאים, או כל מי שמזמין אריזה לפעולה כזו או אחרת".

ל"טריפלקס" היסטוריה ארוכת שנים. היא הוקמה לפני 70 שנה על ידי בני משפחת קאופר ופעלה בשנים הראשונות באזור התעשייה בחולון, כמפעל לייצור אריזות עץ. אחרי שראש המשפחה בא בימים ופרש מעבודה, בנו, ברוך, החל לנהל והוא שהכניס לראשונה את נושא הקרטון לחברה עד שנת 2008.

צביקה גונן, 25 שנה בחברה, ובעשר השנים האחרונות בתפקיד מנכ"ל, מספר לנו שכאשר התברר שבמשפחת קאופר אין דור המשך והמפעל עמד להיסגר, הוא נרכש על ידי יצרנית הקרטון הגדולה במדינה "קרגל" מאזור התעשייה לוד. היום ממוקמת קרגל באזור התעשייה "להבים".

לפני שנים אחדות רכשה "קרגל" את "טריפלקס" שמהווה היום חברה בת של הרוכשים.

משנת 2004 ממוקמת "טריפלקס" בתחום המועצה האזורית חבל יבנה, מרחק רחוב אחד מתחום העיר אשדוד. בצידו המזרחי של המפעל נפרש לפניך שדה חקלאי מרשים בעיקר של תירס, בבעלות חקלאים ממושב ניר גלים הסמוך.

המנכ"ל גונן מציין כי המפעל "מייצר קרטונים חד גלי ודו גלי בכמויות אדירות, בהתאם לדרישות מי שמזמין ומבקש מיכלים שכאלה. "המיכלים שלנו מתחלקים לסוגים שונים: אבטיח, מנגו, אבוקדו, בטטה, תפוח אדמה, סוגי הדרים, דלעת ודלורית" ודוד ואזנה, מנהל תחום החקלאות מגלה ש"פיתחנו מיכלים לחנויות נוחות, מינימרקטים, ואתרי מכירה מובחרים כשהמיכלים נושאים צילומים מרהיבים ומסרים שיווקיים, הכול לבקשת מזמין הקרטון".

Screenshot 2023 06 29 102319 1
מיכלי קרטון לשוק מקומי

היתרון בקרטון שהוא חד פעמי ולכן הוא שמור, נקי והניראות שלו רוכשת מהר את אמון הקונים.

"טריפלקס" היא למעשה חברה פרטית, שאינה נסחרת בבורסה. היא מעסיקה 150 עובדות ועובדים, שהתמקצעו עם השנים בעבודתם במפעל.

צביקה גונן נולד בחולון, גדל והתחנך בקיבוץ טירת צבי, בעמק בית שאן (היום עמק המעיינות) שם היה חקלאי וגידל כותנה וחיטה. בראשית דרכו ב"טריפלקס" היה מנהל הכספים. היום הוא מתגורר בכוכב יאיר.

דוד ואזנה, המתגורר בכפר סבא, עובד במפעל אחת עשרה שנים, בעל ניסיון וידע רב בתחום שיווק ומכירות, עבד בעבר במספר חברות מובילות בתחום האריזות.

המפעל בחבל יבנה על שטח של תשעה דונם – בשכירות, והמפעל השני שהם הבעלים שלו באור עקיבא – ממוקם על חמישה דונם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"בדרך כלל אני כותבת על אחרים," אומרת עדינה בר-אל, כתבת העיתון, חברת מושב ניר-ישראל * "הפעם החלטתי לכתוב עלי, ויותר נכון – על כל בני הדור שלי, הדור שגדל עם המדינה החדשה, הדור שהוריו
8 דק' קריאה
בצל המלחמה, ובצל הביטולים במערכת החינוך לאור המצב הביטחוני והאיום האיראני, הצליחו בתנועה החדשה בשומר החדש לקיים את מפעלי פסח המסורתיים כשהשנה המסעות היו מרגשים במיוחד.החניכים והחניכות צעדו בעקבות הגיבורים והגיבורות, וערכו מפגן הזדהות
2 דק' קריאה
בעקבות ביקורו של המחנך הנודע יאנוש קורצ'אק באשדות יעקב הוא שלח לילדי בית הספר מיקרוסקופ, מפות וציוד לימודי יקר. הילדים החזירו בחוברת בה דמיינו כיצד יסתיים ספרו "המלך מתיא הראשון" בכתבה משולבים קטעים מכתבה
3 דק' קריאה
למה חשוב שהטילים האיראנים יהיו מדויקים ואיך זה קשור לסדרת המשטרה C.S.I לאס וגאס? הרפתקאות הדי בן עמר בלילה אביבי אחד שלא ישכח   בעשר בלילה ירדה חניה זוגתי-לחיים-ארוכים מחדרה וניצבה בפתח החדר שלי.  "עשרות
4 דק' קריאה
אנשי תנועות הנוער הציוניות, אשר רבים מהם הפכו לחברי קיבוצים, פעלו ב-1944 בבודפשט להצלת יהודים תוך סיכון חייהם. בני הדור השני, "שגרירי המחתרת", פועלים כדי שמפעלם של ההורים לא יישכח *תמונה ראשית: משה אלפן,
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן