יבול שיא
הרפת והחלב
WhatsApp Image 2023 09 07 at 11.32.17

שר החקלאות אבי דיכטר בנאומו, בפני ועידת ביטחון המזון של ארגון החקלאות והמזון של האו"ם (FAO), בסמרקנד, אוזבקיסטן

2 דק' קריאה

שיתוף:

"אני מאמין שבאמצעות שיתוף הידע שלנו, נוכל ליצור פלטפורמה למציאת פתרונות מחוץ לקופסה, שייתרמו תרומה חשובה לביטחון המזון העולמי באופן בו כל מדינה תתרום מהניסיון והידע הייחודיים לה"

שר החקלאות אבי דיכטר, נאם היום (ה׳), 07 בספטמבר 2023, בוועידת ביטחון המזון של ארגון החקלאות והמזון של האו"ם (FAO), בסמרקנד, אוזבקיסטן.

להלן דברי שר החקלאות אבי דיכטר בנאומו:

"כאן בכנס, אנו מניחים בצד נושאי דת ולאום, מתוך הכרה שלכולנו מטרה משותפת – התמודדות עם האתגר העולמי של הבטחת ביטחון מזון.

אנו מודעים לכך שאוכלוסיית העולם צפויה להגיע לכ-10 מיליארד עד 2050, יחד עם משבר האקלים המתמשך המשפיע על המערכות האקולוגיות ועל ייצור המזון. ההתמודדות עם ביטחון המזון היא אתגר שעלינו לפעול יחד כדי לפתור.

שינויי האקלים מהווים כבר עתה את אחד האיומים הגדולים ביותר על הכלכלה העולמית ועל רווחת האדם. מערכות המזון פגיעות במיוחד לאסונות טבע ואירועי מזג אוויר קיצוניים, המשפיעים על היכולת שלנו לייצר ולגדל יבולים ובעלי חיים, כפי שהורגלנו בעבר.

התחרות על משאבי טבע מוגבלים כמו אדמה, מים ואנרגיה, בשילוב עם מחסור במזון ובמים – יעמיקו את אי השוויון החברתי, יניעו הגירות וייצרו מתחים גיאו-פוליטיים. כל אלו, אתגרים שעלינו להתמודד איתם יחד.

חובתנו המשותפת לעודד ולתמוך בשיתוף פעולה גלובלי כדי להבטיח ביטחון תזונתי לכולם.

אני מאמין שבאמצעות שיתוף הידע שלנו, נוכל ליצור פלטפורמה למציאת פתרונות מחוץ לקופסה, שייתרמו תרומה חשובה לביטחון המזון העולמי באופן בו כל מדינה תתרום מהניסיון והידע הייחודיים להם.

במקרה של ישראל, במשך 75 שנות עצמאות, ישראל הצליחה להתגבר על אתגרים גיאוגרפיים ואקלימיים והקימה סקטור חקלאי משגשג.

את רמת הפיתוח הגבוהה בסקטור החקלאי, ניתן לזקוף לזכות שיתוף פעולה ואינטראקציה בין חוקרים ממכון מחקר וולקני, שירותי הדרכה, חקלאים, סקטור פרטי וטכנולוגיות חדשניות.

המרכיבים הללו חברו יחדיו כדי להפוך את החקלאות בישראל לענף בעל שם עולמי בזכות החדשנות, יעילות השימוש במשאבים מוגבלים והתאמת הייצור החקלאי לאקלים, במדינה שבה יותר ממחצית הקרקעות מסווגות כאדמה מדברית.

בישראל, האתגרים הללו היוו זרז לפיתוח חדשנות יוצאת דופן. טכנולוגיות השקיה מתקדמות, התפלה, טיפול במים והתאמתו לחקלאות, הגדירו מחדש את אופן שימוש במשאבי המים בישראל.

מתקני התפלה חוללו מהפכה בתחום ההשקיה בחקלאות, והובילו אותנו לעבר "בטחון מים" באחד ממוקדי שינויי האקלים בעולם.

חידושים אלו, בשילוב עם טכנולוגיות מתקדמות לניהול מים, אפשרו לנו להגדיל את כמות המים המתוקים שאנו מספקים לשכנינו עבור צרכיהם.

בנוסף לניהול מים, ישראל יכולה להציע את המומחיות שלה בחקלאות מדייקת, ביג דאטה וריבוי נתונים, מינוף טכנולוגיות דיגיטליות, שימוש בחיישנים ומזל"טים. כל אלה, כדי לקדם שיטות חקלאות בנות קיימא, יעילות, בעלות התכנות וכדאיות כלכלית.

חברים יקרים, המחויבות של ישראל לחקלאות בת קיימא, יחד עם "הרוח החדשנית" שלה, הובילה לפתרונות שיכולים לעזור לעצב מחדש ולהבטיח את עתיד הביטחון התזונתי העולמי. אנו מוכנים לחלוק את הידע המצטבר שלנו.

אנו מתחייבים לעבוד יחד ולחלוק את הידע הזה ולרתום את החידושים הללו לשיפור שיטות הגידול החקלאי בקנה מידה עולמי.

יחד, על ידי שילוב החוזקות של כל מדינה בנפרד, נוכל לעשות קפיצת מדרגה משמעותית במשימה המשותפת שלנו להשגת ביטחון תזונתי לכל.

בדומה לישראל, לכל מדינה המיוצגת כאן כיום, יש תחומי מומחיות ייחודיים משלה. בואו נאחד ונשלב מאמץ למען השמירה על עתיד כדור הארץ שלנו והבטחת קיומם של הדורות הבאים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן