יבול שיא
הרפת והחלב
עץ תפוזים

ציפייה לעליה ניכרת במחיר מיץ תפוזים לאור מחסור בפרי

2 דק' קריאה

שיתוף:

המקור: CNN הספרדית, תרגם מספרדית: פרץ ברוש

מזג אוויר קשה ומחלה גורמים למחירים גבוהים מהצפוי של מיץ הדרים ברחבי העולם. 

המחירים העתידיים בשבועות האחרונים עברו את ה-3 דולר לפאונד. המחיר בשנה שעברה בזמן הזה היה 1.81 $ לפאונד; העלייה הגבוהה במחיר באה כתוצאה ממחסור בהיצע של פרי בכל העולם. 

פלורידה הנחשבת בדרך כלל לספק העיקרי של מיץ תפוזים בארה"ב סבלה קשה מההוריקנים YAN ו- NICOLE שהתרחשו בסתיו 2022. בנוסף סבלה פלורידה מקרה מאוחרת באותה שנה. גם הימצאותה של מחלת ה-GREENING גרמה ליבולים נמוכים יותר והפרי בעל איכות ירודה. 

בסוף השנה החולפת משרד החקלאות של ארה"ב חזה שהיבול החזוי ב-2022-23 יהיה 20 מיליון תיבות שזו תחזית נמוכה ב-20% מהעונה הקודמת והוא פחות מהיבול שייצרה פלורידה בשנים 1936 -1937. בסופו של דבר היה יבול של 15.9 מיליון תיבות. 

"המאבק במחלת ה-GREENING הוא בעל החשיבות הרבה ביותר בפרדסי פלורידה" אמר נשיא FLORIDA CITRUS MUTUAL שהוא הארגון הכלכלי החשוב של מגדלי ההדרים בפלורידה. 

לפני פרוץ מחלת הקורונה הייתה ירידה מסיימת בביקוש למיץ תפוזים אך עם בוא המחלה גבר הביקוש. לפי פרסום של המחלקה לסטטיסטיקה של ממשלת ארה"ב, בחודש יוני 2023 עלו מחירי המיץ ומשקאות לא קפואים ב-8.2%. 

ברזיל ומקסיקו, יצואנים גדולים ובין לאומיים של מיץ תפוזים, סבלו בשנים האחרונות מנזקים כבדים מסיבות אקלימיות. מר BILLY ROBERTS כלכלן בכיר ב-COBANK מעריך לפי מידע שבידיו שהיבול הבא יהיה נמוך יותר מהשנה הנוכחית בברזיל; הדבר גרם לדאגה רבה בקרב גורמים הקשורים לתעשיית המיץ העולמית. 

בגלל מחסור בפרי בארה"ב מחפשים ספקים מחוץ למדינה, כמו ברזיל, וזאת לדברי ANDRES FADILLIA כלכלן בכיר ב-RABOBANK. הוא מסכם ואומר שמחירי הרקורד של שנת 2023 הם תוצאה ישירה של שוק דחוק בנוסף לרמת יבולים נמוכה. 

המצאי במלאי כיום אצל יצרני המיץ הוא דל במיוחד בעקבות שנתיים דלות ביבול. כל זאת יצר מצב של עלייה במחיר. 

במקסיקו תעשיית ההדרים סבלה נזקים קשים במיוחד בעקבות בצורת מתמשכת. ובארה"ב עלייה במחירים יוצרת תחושה של עלייה צפויה במחיר לצרכן. המחיר כיום לבקבוק מיץ של בערך 1.5 ליטר – הוא כ-4 דולר. יתכן שהמחיר יהיה יקר יותר ברמת המסחר הזעירה כפי שמקובל לחשוב, אולם מציינים שהמחיר תלוי גם בביקוש ולא רק בהיצע השוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן