יבול שיא
הרפת והחלב
גידול קנביס במצע מנותק

גידול קנאביס בשטחי המושב – באישור אסיפה כללית של האגודה

2 דק' קריאה

שיתוף:

בתחילה קבע הבורר כי ההחלטה לא תוחזר לאסיפה הכללית וקבע כי ניתן להקים בחלקה ב' את החווה, על אף סירובה של האסיפה הכללית סגן רשמת האגודות השיתופיות פסל את החלטת בורר והורה לקיים אסיפה כללית נוספת 

סגן רשמת האגודות השיתופיות פסל את החלטת בורר, שהתיר לבעל נחלה לגדל קנאביס בתחומי הישוב, בניגוד להחלטת האסיפה הכללית והורה לאגודה לקיים אסיפה כללית נוספת לדון בסוגיה.  

בשנת 2017 ביקשו חברים במושב משמרת להקים חווה לגידול קנאביס. האגודה החליטה באסיפה הכללית שהתקיימה להתנגד להקמת החווה. 

בבוררות שהתקיימה בנדון בפני בורר שמונה ע"י רשם האגו"ש, פסל הבורר את החלטת האסיפה הכללית של האגודה וקבע כי ההחלטה פוגעת בזכויות החברים ובחופש העיסוק באופן לא מידתי.

הבורר גם קבע כי ההחלטה לא תוחזר לאסיפה הכללית, אלא הבורר שם עצמו במקום חברי האגודה וקבע כי ניתן להקים בחלקה ב'  את החווה, על אף סירובה של האסיפה הכללית.  

האגודה סברה כי החלטת הבורר שגויה והגישה השגה לרשם האגודות השיתופיות לביטולה. 

האגודה טענה באמצעות משרד עו"ד אבידע & אילן כי חברי האגודה, במסגרת האסיפה הכללית ולאחר דיון, קבעו כי אינם מעוניינים בהקמת מיזם קאנביס בשטח המושב, וכי ההחלטה שהתקבלה היא שקולה, סבירה והגיונית בנסיבות העניין, ולא היה בסמכות של הבורר לבטלה. 

סגן רשמת האגודות השיתופיות עו"ד אלי יניר פסל את נימוקי הבורר וציין כי יש לפעול בריסון בעת ביקורת שיפוטית על החלטות אסיפה כללית. 

סגן רשמת האגודות השיתופיות קבע, כי החלטה לאשר או לסרב להקמה של חוות לגידול קנאביס צריכה להיות מנומקת ועניינית.   

סגן  הרשמת הורה לקיים אסיפה כללית נוספת וקבע, כי: "כל אחד מהצדדים יוכל להביא לאסיפה אנשי מקצוע, חוות דעת מקצועית, סקירת מצב במושבים אחרים וכל תימוכין אחרים, שיבקש להביא כדי לשכנע בצדקת טענותיו. הדברים אמורים בין היתר, אך לא רק, לעניין שאלת קיומו או היעדרו של מטרד, סיכון בפריצות וכיו"ב."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן