יבול שיא
הרפת והחלב
פלג אוריון. יור אגף המשק. תנועת המושבים

אגרה חדשה על העובדים הזרים: צפויה לעלות לחקלאים כ-900 אלף ₪ בשנה

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

"עכבו את יישום  האגרה החדשה על העובדים הזרים" האגרה החדשה, עבור חידוש הדרכון של העובד צפויה לעלות לחקלאים כ-900 אלף ₪ בשנה.  עמית יפרח: "האגרה החדשה מתווספת לשאר עלויות התחזוקה של העובדים הזרים, שהן גם כך גבוהות מאוד"

אגרה חדשה על העובדים הזרים: בעקבות החלטת רשות האוכלוסין וההגירה להוסיף אגרה חדשה על החקלאים המעסיקים עובדים זרים, והפעם בעבור חידוש הדרכון של כל עובד, כתב מנהל אגף המשק בתנועת המושבים, פלג אוריון, מכתב למנכ"ל הרשות, פרופ' שלמה מור-יוסף, בקריאה לבטל את האגרה החדשה.

וכך כותב אוריון במכתבו – אגרה חדשה על העובדים הזרים:

"מצבה של החקלאות ומצב החקלאים עומד כבר תקופה ארוכה בפני אתגרים לא פשוטים וקשיים מרובים בעלויות הייצור, שערי המטבעות קשיי שיווק ועוד.

"אחד מהמרכיבים בשרשרת הייצור החקלאי הם העובדים הזרים, הדרושים כדי לתפעל את כל מערך הייצור החקלאי ולהביא לידי מיצוי את אותן יכולות גבוהות של החקלאים בכל ענפי הייצור השונים.

"לאחרונה התבשרנו על תוספת תשלום אגרה חדשה בעבור חידוש דרכון לעובד זר, שעד עתה לא הייתה קיימת לעובדים בחקלאות, שעלותה לכלל החקלאים כ-900,000 ₪ לשנה!

"אני פונה אליך לעכב את יישום גביית האגרה החדשה שמתווספת להיטלים ותשלומים נוספים שכולם גם יחד מכבידים על החקלאים ואינם מסייעים לדבר."

עמית יפרח, מזכ"ל תנועת המושבים, אמר כי: "החקלאי הישראלי מתמודד עם אתגרים רבים, וביניהם: תנאי מזג האוויר והשיטפונות שאירעו לאחרונה, יבוא פרוע של מוצרי מזון, צמצום בקרקע החקלאית בשל הותמ"לים, פערי שער המטבע ועוד. אנו קוראים למנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה שלא להכביד עליו עוד, באמצעות האגרה החדשה, שמתווספת לשאר עלויות התחזוקה של העובדים הזרים, שהן גם כך גבוהות מאוד. מדינה החפצה בביטחון מזון לתושביה, צריכה לשאול את עצמה יומם ולילה, כיצד היא מסייעת לחקלאיה ולא להטיל עליהם גזרות ואגרות."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן