יבול שיא
הרפת והחלב
השקת חווה 3

לזכרם: חווה בדואית חינוכית קהילתית של השומר החדש הוקמה בכעביה טבאש חג'אג'רה הוקמה ע"ש חללי צה"ל בכפר

2 דק' קריאה

שיתוף:

היום (15.08) התקיים אירוע השקת החווה החינוכית קהילתית של התנועה החדשה בשומר החדש, בכעביה טבאש חג'אג'רה. האירוע התקיים במעמד השר לשוויון חברתי מר עמיחי שיקלי, ראש המועצה מר ראפע חג'אג'רה, חברי פורום ראשי הרשויות הבדואיות בצפון, נציגי האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון, נציגי צה"ל ומשפחות חללי צה"ל. 

החווה המוקמת היא המשך ישיר לשיתוף הפעולה בין השומר החדש לפורום המועצות הבדואיות בצפון המאגד 6 מועצות בדואיות. החווה בכעביה מצטרפת לחוות החינוכיות קהילתיות שהוקמו בזרזיר ובאדי חמאם בשנתיים האחרונות המקיימות פעילות שבועית בכפרים בה בני הנוער מוצאים מסגרת בה הם מקבלים כלים שתורמים להם להשתלב בחברה הישראלית.

באירוע התקיים טקס חגיגי של גזרת סרט ובו נכחו ראשי רשויות המגזר הבדואים, התושבים והנוער. האירוע כלל שתילות וברכות. 

Screenshot 2023 08 16 150944
קרדיט צילום: יהורם שי, השומר החדש

החווה נקראת על שמם של חללי צה"ל תושבי הכפר שנפלו במלחמות ישראל, סאלח נואף כעביה ז"ל, מוסא חסן כעביה ז"ל, עבד אלסלאם סאלח כעביה ז"ל, עבדאללה קארם חג'אג'רה. באירוע לקחו חלק המשפחות השכולות שהתרגשו לראות את בניהם מונצחים בחווה בכפר. 

ראש המועצה כעביה טבאש חג'אג'רה, ראפע חג'אג'רה: "החווה היא אחד התוצרים המרכזיים בשיתוף הפעולה עם ארגון השומר החדש שבשנתיים האחרונות הפך לשותף של פורום המועצות הבדואיות ובכלל זה גם שלי ושל מועצת כעביה, בקידום מהלכים משמעותיים לחיזוק המגזר הבדואי בצפון ותיקון עוולות ארוכות בשנים שיביאו לתחושת שייכות אמיתית ואיתנה לכלל החברה הישראלית. החווה בעיני היא סמל ליצירה משותפת וזריעת זרעים של שינוי, ואנו תקווה שזרעים אלו, שאנו שותלים כאן היום יחד, יביאו עמם מסרים של אחדות וחיבור, קבלת האחר ומניעת אלימות, עידוד מעורבות חברתית ותרומה לקהילה, חיבור לעבודת האדמה, חיבור למדינת ישראל ועידוד גיוס לצה"ל".

השר לשוויון חברתי, עמיחי שיקלי: "שוויון בהזדמנויות זה חלק מחובתה של כל ממשלה. לדאוג שצעיר בדואי בגיל 18, יתחיל מאותה נקודה שמתחיל צעיר משמשית או מחנתון. אנחנו רואים את התחרות שקורת עכשיו, את הפעילות של ארגוני הפשיעה כאן במרחב, את הכסף הקל שעולה מאוד יקר ועולה בחיי אדם ומחירים כבדים מאוד לחברה הישראלית כולה. החווה המוקמת כאן היום מקדמת אותנו לשם לכך שלצעיר יהיה את פעילות הפנאי, שמייצרת שפה, חיבור". 

נציג המשפחות השכולות, מר חלאד כעביה: "יש המון חיילים משלנו בזרועות הביטחון. הכפר סובל מהמון בעיות. אל תשאירו את הכפרים האלה לגורמים עוינים. אנחנו יישוב שאוהב את המדינה, אוהב את צה"ל, בבקשה תשלבו אותנו במשרדי הממשלה, ביחידות צה"ל השונות. כך נוכל לשלב את כולם, ולשמור על היחסים בינינו"

און ריפמן, מייסד שותף וסמנכ"ל השומר החדש: "אנו גאים בשותפות עם פורום המועצות הבדואיות וגאים להיות פה יחד ולהנציח את אלה שנתנו בשביל המדינה. מאז ומתמיד האמנו בשומר החדש שהאדמה היא אינו ורם מפלג אלא גורם מאחד. החווה החקלאית, הגידולים, המזון שנותן חיים לכולנו, הם שמאחדים"

החוות החינוכיות החקלאיות מהוות מרחב חינוכי שמטרתו לחבר בין קהילה לאדמתה. בני הנוער ביישוב יגיעו לחווה על מנת לגדל ירקות, לבנות בעץ ובאדמה ולהתחבר למקום. מרגע הקמת החווה יוקמו קבוצות ילדים נוער, יערכו ימי שיא ואירועים קהילתיים, יחלו מפגשים על שירות משמעותי ושיח יהודים ערבים.

השקת חווה 4
קרדיט צילום: יהורם שי, השומר החדש

לפרטים נוספים: ליאת כהן דוברת השומר החדש – 0547564474

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למה לא מגייסים מחדש את המילואים, מפנים את תושבי רפיח למחנה אוהלים הומניטרי ונכנסים במלוא העוצמה לרפיח, לדיר אל-בלאח, למחנות המרכז וגם למקומות שהיינו בהם וחמאס חוזר ומשתלט עליהם? במוצאי שמחת תורה 7 באוקטובר,
3 דק' קריאה
נתניהו שואף למשוך את הלחימה כמה שרק אפשר. איך יכול להיות שגנץ ואייזנקוט, חברי קבינט המלחמה, לא יוצאים נגדו? רבים ודאי ראו את סרטו המפורסם של הבמאי ג'ונתן דמי, "שתיקת הכבשים". בפרפרזה ישראלית מעט
3 דק' קריאה
עצרת הפתיחה לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תתקיים ביד מרדכי, שחבריו לחמו על הגנתו בטבחהשבת השחורה. זהו האירוע הגדול הראשון שנערך בעוטף מאז 7 באוקטובר עצרת הפתיחה לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תערך כבכל
3 דק' קריאה
ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן