יבול שיא
הרפת והחלב
עמית יפרח תנועת המושבים 1024x687 1

מזכ״ל תנועת המושבים לראש הממשלה: ״יש לקבל החלטת ממשלה לתוכנית רב שנתית לחיזוק ישובי קו העימות בצפון כפי שהוחלט לגבי חבל תקומה״

2 דק' קריאה

שיתוף:

עמית יפרח: ״העובדה שיישובי הצפון לא חוו מתקפת טרור רצחנית מצד החיזבאללה באותה שבת הינה בגדר נס. החלטה זו היא מסר לאויבנו שאין אנו נרתעים מהאיומים וההתיישבות והחקלאות תצמח ותשגשג על אפם וחמתם של חורשי רעתנו״

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח פנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו בדרישה לייצר תוכנית אסטרטגית רב שנתית לחיזוק יישובי  קו העימות בצפון.

יפרח אמר: ״בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס על מדינת ישראל ביום 7.10.23 ובמטרה לעגן את מחויבות ממשלת ישראל לחיזוק ההתיישבות בחבל תקומה- עוטף עזה , הכינה בצדק ממשלת ישראל הצעת מחליטים שעיקרה תכנון רב שנתי לחיזוק האמון ולחידוש ופיתוח חבל תקומה ואנו כמובן תומכים בהצעה זו.

יחד עם זאת ברצוני להבהיר ולהדגיש בפניך כי ישנה חובה מצד ממשלת ישראל לבצע את אותה תוכנית רב שנתית עם ההתאמות הנדרשות גם ליישובי קו העימות בצפון.

העובדה שיישובי הצפון לא חוו מתקפת טרור רצחנית מצד החיזבאללה באותה שבת הינה בגדר נס, וכעת הינה בזכות המוכנות של הצבא הפרוש לאורך הגבול ומוכן לכל מתקפה״.

יפרח מוסיף: ״בימים אלו מלבד החקלאים וכיתות הכוננות המסכנים את חייהם, כל תושבי היישובים מפונים במלונות ומרכזי ארוח ואינם נמצאים בביתם. אין חולק על חשיבותם של יישובי הגדר בצפון עבור מדינת ישראל כרכיב התיישבותי בטחוני ואינטרס לאומי ממדרגה ראשונה.

לפיכך זו העת לקבל החלטה בממשלת ישראל הקובעת יצירת תוכנית אסטרטגית רב שנתית לחיזוק ופיתוח הצפון. תוכנית שתהיה מבוססת על אותם עקרונות של הצעת המחליטים לחבל תקומה״.

עקרונות התכנית שיפרח מציע:

1. חיזוק האמון, החוסן והתקווה של הקהילות ותושביהן. בהתיישבות הכפרית בצפון בדגש על היבטים קהילתיים.

2. חידוש, שדרוג והרחבת סביבת החיים הפיסית, הדיור והתשתיות תוך שימור המרקם היישובי וחיזוק הבטחון ומרכיבי הבטחון ביישובים.

3. ביסוס, חיזוק ופיתוח כלכלי לצורך שיקום מהיר של יישובי הצפון, תוך מינוף השקעות לצמיחה מהירה.

4. קידום ופיתוח החקלאות והתיירות הכפרית כעוגן כלכלי ליישובי הצפון.

5. חיזוק ופיתוח המועצות האזוריות שהיישובים נכללים בהן ושיפור רמת החיים של תושביהן.

*יפרח מסכם את הפניה ומדגיש: ״היענות לבקשתי תהווה מסר כפול וחשוב , האחד -ליישובי הצפון שקיימת מחויבות אמיתית של המדינה והבנה בחשיבותם האסטרטגית. והשני – מסר לאויבנו שאין אנו נרתעים מהאיומים וההתיישבות והחקלאות תצמח ותשגשג על אפם וחמתם של חורשי רעתנו. אנו מחזקים את ממשלת ישראל וצבא ההגנה לישראל במלחמה הצודקת והחשובה עבור עתיד הדורות הבאים, ומקווים במהרה, לראות את כל חטופינו חוזרים בריאים ושלמים ומאחלים לכל חיילנו שיחזרו״*.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן