יבול שיא
הרפת והחלב
80fe7fab 717f 4381 9bfe 60784ee78acc

"תעזרו לנו לשקם, עד התלם האחרון"

3 דק' קריאה

שיתוף:

אתמול (שלישי) התכנסה שדולת החקלאות בכנסת במסגרת כנס "חקלאות בצל המלחמה – סיפורם של חקלאי קווי העימות במלחמת חרבות ברזל", שנתן במה לקולם של חקלאי קווי העימות בצפון ובגנב המערבי. 

הכנס נערך ביוזמת ח"כ אלון שוסטר ובנוכחות חברי השדולה החקלאית; מטי הרכבי צרפתי, יצחק קרויזר, ששון גואטה, גלעד קריב ומיכאל ביטון.  

בכנס השתתפו גם סגן שר החקלאות, משה אבוטבול, מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא, ארגונים חקלאיים, תנועות מיישבות, חקלאים וחקלאיות מגבול הצפון ומהנגב המערבי, תנועות נוער חקלאיות ועוד.  

ח"כ אלון שוסטר, יוזם הכנס וחבר השדולה החקלאית: "שדולת החקלאות בכנסת, במפגן מרשים של הסכמה מקיר לקיר, הוקירה היום את חקלאי גבול הלבנון וגבול עזה. עובדי השדה והמטעים, יצרני הביצים, העוף והחלב הם הקטר הכלכלי שמושך את קהילות המתיישבים המוכים. בני הקיבוצים, המושבים והמושבות נאבקים כבר חודשים עם אתגר בטחוני אדיר. אנחנו מחויבים אליהם, אנחנו מצווים לשאת אותם על כפיים. הם ימשיכו להשקיע את חייהם בירכתי ארץ ובקווי העימות ואנחנו נעמיד לרשותם את מלוא המשאבים לשיפוי הנזקים ולפיתוח ותקווה לעתיד לבוא".

46326d8f fbec 440f b246 bf81a0d4ed21
צילום: תומר אשל

אבידע בכר, חקלאי גידולי שדה, בארי: "אנחנו נשקם את חבל הארץ של הנגב המערבי, חבל ארץ קטן של 40 ק"מ. עד התלם האחרון. בכל מקום שיהיה מים – יהיה ירוק. אנחנו אנשים פשוטים, קפה שחור בלי סוכר. נעשה הכל כדי להחזיר את הצבע הירוק לנגב המערבי". 

אילנית דדוש קלפון, מגדלת עיזים, גורן: ״במשך שנים רבות אנחנו החקלאים התרענו על המצב והכתובת הייתה על הקיר- אם אין חקלאות אין ביטחון, אחרי השבעה באוקטובר הבנו את זה. המשק החקלאי שלי בגורן ונוצר מצב שבו אנחנו חולבים כל יום את העיזים ושופכים חמישים אלף ליטר חלב עיזים. החלב נשפך ואנחנו בוכים. המצב מסוכן וזה שובר את הרוח של החקלאים, שקמים כל בוקר ומסכנים את חייהם".

שמיל, בלברמן, רפתן ורכז רפתות משקי הנגב המערבי, ניר יצחק: "את כל המלחמות עברנו בעוטף, אבל אף אחד לא הכין אותנו לשביעי באוקטובר. איבדנו שבעה מחברינו הרפתנים, אך השתקמנו ואנחנו ממשיכים. תזכרו, כשיש רפת – יש פעילות, יש פעילות – יש שיקום".

יו"ר סיעת עוצמה יהודית, ח"כ יצחק קרויזר: "חקלאות היא לא עניין פוליטי, חקלאות היא ציונות- וציונות היא חקלאות, אמשיך להיאבק למען החקלאות שהייתה ועודנה הגאוה של עמנו החל מתקופת התנ"ך עובר בימי הפלמ"ח עד ימינו אנו".

ח"כ מטי הרכבי צרפתי: "החקלאות היא הפתרון, לא הבעיה. החקלאות שומרת על גבולות המדינה, החקלאות היא ביטחון הגבולות, החקלאות היא ביטחון מזון, החקלאות היא ציונות. עלינו לעשות הכל כדי לאפשר לחקלאות לאורך גבולות המדינה לחזור ולשגשג, זוהי משימה לאומית."

2a462ad4 c174 4a1a a58c dbf2f4c2197b
צילום: תומר אשל

ח"כ ששון גואטה: "השתתפתי היום בכנס ״חקלאות בצל המלחמה״ לצד חברי השדולה החקלאית. מטרת הכנס הוא להעלות את הקשיים של החקלאים בקווי העימות על סדר היום ואף לנסות ולגבש פתרונות לסיוע, שמנו דגש על האתגרים עימם מתמודדים החקלאים כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל. יש לנו המון שיעורי בית לעשות כדי לסייע לחקלאים ש תורמים לכלכלה שלנו ואני מבטיח שאעשה ככל יכולתי בכדי לסייע בנושא חשוב זה".

ח"כ מיכאל ביטון: "תנועת המושבים העניקה לי את אות מגן החקלאות, זאת בושה וחרפה שהתפקיד שלנו זה להגן על החקלאות, התפקיד שלנו הוא לרומם את החקלאות, להשביח את החקלאות ובמקום זה אנחנו לא עושים מספיק למען החקלאות. עלינו לדאוג להביא גל של השקעות בחקלאות, בתשתיות, לדאוג למענקים לחקלאים חדשים, לאפשר לחקלאים למכור תוצרת חקלאית בשטחם ולייצר תיירות חקלאית בלי עיכובים, את כל אלו נעשה יחד. "איפה שקו המחרשה יעבור שם יעבור הגבול" אמרו שזו סיסמא של הפלמ"ח מימי קום המדינה, אך במלחמה הזו היא נכתבה בדם, מחדש. אני מצדיע לכל אחד ואחת מכם החקלאים והחקלאיות".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אומר יעקב בלום, דור רביעי לחקלאים במושבה ראש פינה • בשל היותם מושבה, במשך שנים איש לא סייע לחקלאי ראש פינה, עד שהחליטו לדאוג לעצמם והקימו אגודה שיתופית, עם בית אריזה • ביחד עם
7 דק' קריאה
"זה נכון, היו לנו חיים טובים בניו יורק, אבל הרגשתי מבודדת – עלינו לארץ לא רק בגלל הציונות אבל בעקבות משפחתי, כי המשפחה הגרעינית כבר הייתה בארץ," אומרת לי בת' שטיינברג, בחום הלוהט בעת
6 דק' קריאה
תערוכת יומנים ויזואליים של נשות בארי כחלק מתערוכה לציון שנה לטבח *תמונה ראשית: פרח פילו מבארי לצד עבודותיה. בשבת השחורה חדרו מחבלים לביתה של פרח בת ה-75 והתבצרו בו. רק בראשון לפנות בוקר הגיעו
< 1 דק' קריאה
אין אפילו גרם אחד של הבדל מהותי בין להיות אדם מאמין ואיש השומר הצעיר, אומר גיל זמיר, שמקיים אורח חיים דתי בקיבוץ העירוני רות גיל זמיר הוא חבר קיבוץ רות, קיבוץ עירוני של תנועת
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן