יבול שיא
הרפת והחלב
1 7

זהירות, גניבות בקר מתוחכמות

2 דק' קריאה

שיתוף:

נתחיל בהודעה של דוברות המשטרה – גניבות בקר בשווי של מאות אלפי שקלים. כתב אישום הוגש באמצע ינואר האחרון, בגין עבירות של גניבות בקר וקשירת קשר לביצוע פשע נגד 3 נאשמים, שגנבו עשרות פרות ועגלים בצפון הארץ

טל זמיר – איש הביטחון של ההתאחדות, מושב היוגב. talzamir1@gmail.com

במסגרת המאבק של יחידות משמר הגבול נגד הפשיעה במגזר החקלאי, פעלו לוחמי ובלשי היחידה המרכזית של משמר הגבול, בגזרת מחוז חוף וניהלו חקירה סמויה, בעקבות 3 נאשמים, שפעלו על פי שיטת עבודה סדורה, שבאמצעותה גנבו פרות ועגלים, תוך מעשה מרמה במטרה למכור אותם בשטחי יהודה ושומרון.

השיטה – בחודש נובמבר האחרון פעלו מספר פעמים, שלושת הנאשמים, לגניבת הבקר, כך שאחד מהם סוחר בקר ומוכר לבעלי הרפתות באזור הצפון ושימש כגורם המקשר של הנאשם השני, לבעלי הרפתות.

הנאשם, שכאמור מתעסק בסחר בבקר, היה הגורם אשר מתקשר עם בעלי הרפתות ומנהל עימם משא ומתן על מספר מועט של פרות ועגלים, תוך קיום "ארוחות חגיגיות", במטרה להסית את תשומת ליבם מהרפת ומהבקר שבבעלותם, בעת ששני הנאשמים הנוספים עמלו על גניבת הבקר…

כמתואר בכתב האישום, שלושת הנאשמים חזרו על מעשיהם וגנבו על פי אותה שיטת עבודה, עשרות פרות ועגלים בשווי של כ-260,000 ש״ח שאותם הבריחו לשטחי יהודה ושומרון ולפזורה בנגב, שם פרקו את הבקר הגנוב ומכרו אותו, זאת תוך הובלתם במשאית שבה נהג אחד הנאשמים, ללא הרישיון הנדרש בחוק.

הבקר חזר לבעליו – שלושת הנאשמים, בשנות ה-40 וה-50 לחייהם תושבי העיר ׳אום אל-פחם׳, נעצרו על ידי לוחמי מג״ב, בסיומה של החקירה שנוהלה בימ״ר מג״ב חוף, הוגש לבית המשפט השלום בחדרה כתב אישום נגד שלושת הנאשמים.

בכתב האישום יוחסו לנאשמים עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, גניבת בקר ונהיגה ללא רישיון נהיגה.

2 1
משאית הובלה מוכרת שגם סייעה להוביל את הבקר שנגנב בתרגילי רמייה. צילום: דוברות המשטרה

נרחיב בפרטי הגניבות

נגנבו 5 עגלות ברפת עין שמר, כ-8 עגלות בעין החורש וכ-20 עגלות בגבעת חיים איחוד. לאחר כמה ימים ולאחר חקירה, נוצר חשד על כמה חשודים. אח"מ מג"ב חוף נכנס לתמונה וכעבור כמה ימים, נתפסו כ-16 פרות בתל שבע בדרום, שנגנבו מהמרעה של עין השופט, שסובל שנים רבות מגנבות של עגלים, פרות ופרים.

בזכות מידע מודיעיני מדויק וראיות, המשטרה הצליחה לגבש כתב אישום כנגד 3 חשודים מאזור א.א.פ. נעצרו מי שחשודים שקנו את הסחורה בתל שבע ושני שותפים בעלי רפת ענק בשטחים, שהודו בחקירה ממי קנו את הסחורה הגנובה. חלק מהעגלות זויפו זהותם, על ידי מתן מספרים ממשלתיים של מגדלים אחרים.

סוחר הבית – אחד החשודים הוא סוחר ידוע ומוכר שנים בתחום והוא למעשה סוחר הבית של קיבוצי עמק חפר. הוא אף סוחר שנמצא ברשימת הסוחרים של המכרז של בני בקר. מנהלי הרפתות, עד עכשיו, לא מצליחים לעכל שאותו סוחר הבית קשור בגנבות. שני החשודים הנוספים קשורים לאותו סוחר. אחד נהג משאית ובן של בעל עדר לבשר, שמקבל היתר רעייה בשטחי מרעה של המינהל וקק"ל. הבחור השני, בעל עדר פרות הגובל במרעה ושטחי אש, שבהם רועים העדרים של עין השופט וגלעד.

כאמור, כל שנה נגנבים עשרות ראשים של פרות, פרים ועגלים, שהופכים את ענף המרעה לחסר כלכליות. לפני מספר שנים נתפסו עגלים בכפר קרע ובזרזיר, אך אותם חשודים לא קיבלו עונש ראוי אם בכלל.

אני עוסק עשרות שנים בנושאי הבטחון ומכיר את הנפשות הפועלות ומאחורי הקלעים תורם את חלקי לפיענוח הפרשיות..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן