יבול שיא
הרפת והחלב
תמונה 2 6c4a360b 6255 4389 8b5a 05c50d48b891

כולנו מגויסים, תומכים בדרום ובצפון

4 דק' קריאה

שיתוף:

אירוח, תמיכה, סידורי הלוויות, סיוע לוגיסטי ובירוקרטי, תרומות ומערך מתנדבים. התנועה הקיבוצית נערכה לסיוע ופועלת בכל החזיתות. כל המידע כאן ובאתר התנועה   

כשהתבררו ממדי האסון הקימה התנועה הקיבוצית מוקד סיוע לעזרת קיבוצי עוטף עזה, מתוך הבנה שלא היה אירוע כזה בממדיו ובהיקף הנפגעים והצרכים של הקיבוצים והשורדים את הזוועות. נרי שוטן (שפיים) ורותם שניצקי (נצר סרני) מנהלים את מוקד החירום התנועתי, הפועל ברציפות מפרוץ המלחמה. גם קיבוצי הצפון מקבלים סיוע ככל הנדרש בעקבות תקיפות מלבנון וסוריה.

בחמ"ל התנועה ממשיכים להתקבל שמות הנרצחים והנופלים במערכה. התנועה הקיבוצית בכל הארץ מגויסת בכל היבט ובכל משימה, קטנה כגדולה. קיבוצי התנועה התגייסו למען אחינו ואחיותינו בדרום וזאת שעה שכולנו מתאבלים אבל פרטי וקולקטיבי על הירצחם של מאות מחברינו, חברותינו, הורינו וילדינו שנטבחו באכזריות לא אנושית.  

מערך של עזרה 

מוקד החירום של התנועה הקיבוצית פועל 24 שעות ביממה בטלפון 09-9755016 ומפעיל מערך שלם של מתן עזרה ראשונה ודחופה ומשלים למועצות האזוריות בשורה ארוכה של משימות. המוקד עומד בקשר רציף עם נציגי הקהילות המפונות ועם הקיבוצים המארחים אותם ופועל בנושאים הבאים:  

אירוח בקיבוצי העורף: ביותר ממאה קיבוצים מתארחים עד כה כ-30 אלף מפונים מקיבוצי העוטף, יישובי וערי הדרום וגם קהילות מקיבוצי הצפון שחלקן התפנו מקיבוצם.  

עזרה נפשית לנפגעים: מוקד החירום מחבר מאות אנשי מקצוע מתחומי הטיפול הנפשי המסייעים נפשית במוקדי המפונים במלונות וקיבוצים בכל רחבי הארץ.  

מערך גיוס תרומות מחו"ל ומהארץ לרכישת ציוד בסיסי עבור המפונים. חוסן קהילתי ומשפחתי, ארגון, שינוע ועזרה לוגיסטית בגיוס תרומות פיזיות ומקומות לינה וצרכים נוספים שיעלו מהשטח. הפרטים להעברת תרומות נמצאים באתר התנועה ובקישור המצורף: https://kibbutz.org.il/he/node/10978 

השלמת ציוד מחשוב וטלפונים סלולריים לכלל קהילות הקיבוצים שפונו. 

מרכז לוגיסטי לריכוז תרומות וציוד לקהילות המפונות של התנועה הקיבוצית והארגונים האזוריים בגרנות. 

קבורה והסדרי הלוויות: ח"כ לשעבר רם שפע מטפל מטעם התנועה הקיבוצית בסיוע בתחומי הקבורה והטיפול בהסדרי הלוויות של הנרצחים והנופלים מהקיבוצים. אפשרות של קבורות זמניות וקבורות קבע (בהתאם לרצון הקהילות בדרום), בבתי עלמין של קיבוצים רבים.  

הקמה של מנהלת שיקום הקיבוצים שתרכז את כלל הפעילות מול המדינה בכל הנוגע לשיקום הקיבוצים ותמיכה ארוכת טווח לקהילות.  

מערך החירום מתפעל אלפי המתנדבים מהקיבוצים לצרכים שונים וזאת לצד יוזמות ופעולות עצמאיות של הקיבוצים. 

התנועה עומדת בקשר רציף עם הארגונים האזוריים ועם התאחדות יצרני החלב וארגוני חקלאים בפעולות המורכבות שהם מבצעים בניסיון להציל את הרפתות בקיבוצי העוטף. 

שמירה ומיצוי זכויות לחברים ותושבים של הקיבוצים המפונים  

בישיבות דחופות שקיימו אנשי אגף הכלכלה והמחלקה המשפטית עם נציגי רשות המיסים ומנהל "הקרן לפיצוי פעולות איבה" קודמו הנושאים הבאים:   

הסדרה מהירה של קבלת מקדמות בסכום המקסימלי לגבי הנזק הישיר במערכה הנוכחית, עוד בטרם יבוצע השיערוך בפועל וזאת לאור עוצמת הפגיעה ההיקף החריג של הנזק והצפי להמשך הלחימה באזור. 

זירוז טיפול לקבלת מקדמות על הנזק העקיף לעסקים ויצירת מסלול מהיר שיאפשר ביצוע תשלום, לרבות הסדרת תשלום השכר. 

טיפול ממוקד לזירוז העברת התקבולים החסרים מהמבצע הקודם אשר טרם הועברו – הובטח ע"י מנהל הקרן כי הנושא יטופל באופן מיידי. 

מתן תשלום דמי שכירות לתקופה ארוכה לכל המפונים. 

צמצום בירוקרטיה מול תושבי העוטף למינימום הנדרש. 

נוכחות צוות המשרד בכל מוקד אליו בוצע פינוי, לצורך מתן מענה מהיר, לרבות סיוע במילוי הטפסים. 

דרישה להגדלת טבלאות סכומי הפיצוי והחלה רטרואקטיבית החל ביום 7.10 גם על מי שיקבל כספים עד לביצוע ההגדלה.   

אנרגיה: תיאום להזרמת סולר לגנרטורים באופן רציף לקיבוצי העוטף, בהתאם לדרישת כל קיבוץ, ובשיתוף פעולה מלא עם רשות החשמל וחברת החשמל עד להסדרה מלאה מחדש של רשת החשמל בכל הקיבוצים. 

רשות מקרקעי ישראל: הסרת חסמים ו"מסלול ירוק" לבעיות מגורים לטווח קצר, בינוני וארוך. העלאת רעיונות להסדרת שיכון ביניים. הבהרה של האוטונומיה של הקיבוץ וחבריו לבחירת האפשרויות השונות לשיקום הקיבוצים. 

מנהל התכנון: תחילת מיפוי חסמים ופתרונות לטווח המיידי ותיאום לצורך יצירת מסלול מהיר להסדרת שיכון ביניים, תוך שמירה על הקהילות ביחד.  

הכאב של כולנו עצום. הקהילות הקיבוציות שפונו קרועות ואבלות וכואבות ברמה שקשה לתאר. ליבה של התנועה כולה זועק מכאב על הנרצחים והנופלים, על התינוקות והסבים שנקטפו, על החטופים הרבים שנחטפו מבתיהם לעזה. כולנו שם איתכם, מחזקים, תומכים, מסייעים כמיטב יכולתנו, יחד עם רשויות המדינה, שנכנסו אומנם באיחור, אך הן כבר בתוך הטיפול הדרוש. יחד איתנו פועלים עשרות אלפי אנשים טובים מכל רחבי התנועה והארץ שנרתמו לעזור בכל דרך שהיא להקל על תושבי העוטף והדרום, שעברו את התופת בדרום. 

משפחות כפר עזה פונו לשפיים

תמונה 1 33a02431 97da 4c40 8f25 7b0d8f8f22fb
איסוף בגדים בשפיים. הקהילה נרתמה באופן מלא למאמץ. צילום: באדיבות קיבוץ שפיים

מלון שפיים קלט עד עכשיו כ-460 תושבי הדרום, עיקרם מקיבוץ כפר עזה 

לאור חומרת המצב, קיבוץ שפיים הגביר את יכולת הקליטה באמצעות רכישת 200 מיטות נוספות, שירותים ומקלחות ניידות וכמובן אספקת שלוש ארוחות חמות ביום. 

לרווחת המפונים הוקמו במלון: מרפאה, מספרה, גן ילדים, חפ"ק, עמדת תיקון טלפון. 

כמו כן הוקם בגן האירועים של המלון מרכז תרומה ולוגיסטיקה:  

https://edutinbar.wixsite.com/team-shefayim

בנוסף חברי שפיים מארחים באופן פרטי כ-120 תושבים מהדרום. קהילת שפיים נרתמה באופן מלא למאמץ וארגנו תרומות רבות שלשל מזון, תרופות, מטענים, בגדים ומשחקים לילדים ועוד. 

נערי ונערות שפיים מנעימים את זמנם של המפונים וילדיהם. 

קיבוץ שדות ים נרתם לסיוע למשפחות המפונים מעוטף עזה ולמפוני קיבוצי הצפון

בקיבוץ מתארחים כ-50 משפחות שהתפנו מקיבוץ זיקים ושוכנו במרכז הימי. 

100 מפונים נוספים מיישובי הדרום – נתיב העשרה, אשקלון, כפר עזה ויישובים נוספים שוכנו בדירות שפונו ובבתי חברים. 

עוד נקלטו בקיבוץ 75 בני נוער והוריהם מקיבוץ סאסא וכ-20 ילדים והוריהם מקיבוץ מנרה שפונו מבתיהם לאור המצב בצפון. 

מערך של מתנדבים ומתנדבות פועל סביב השעון כדי לספק את כל צורכיהם של משפחות המפונים: בגדים עבור המשפחות שמיהרו לעזוב את הבית, כביסה, צעצועים לילדים, פעילות הפגתית לאורך היום (פעילות ימית, אומנים, מטפלים רגשיים ועוד), ארוחות ופינוקים. 

בנוסף מופעל מערך איסוף והפצה לכל פינה בארץ, הפועל מסביב לשעון מאולם האירועים "כוכב הים". 

לאן לפנות?

לסיוע וקבלת מידע מוזמנים לפנות למוקד התנועה הקיבוצית 24 שעות ביממה 

moked@tkz.co.il  

09-9755016

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן