יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 09 19 122054

משתיקה לתערוכה

2 דק' קריאה

שיתוף:

סגירת מעגל של לוחמים הכנסות מיצירותיו של האומן אסף זיו מעין השופט, שלחם במלחמת יום כיפור, יוקדשו למען חיילים וחיילות משוחררים ויאפשרו להם לצאת למסע לעיבוד אירועי הלחימה

50 שנה שמר אסף זיו בסוד ממשפחתו את אירועי הלחימה שעבר במלחמת יום הכיפורים, אירועים אותם נשא כל חייו. לאחר מותו התוודעה המשפחה לסיפורים משם דרך חברים ומכרים וסגרה מעגל, אך לא הסתפקה בכך . 
בימים אלו מקיימת המשפחה מכירה מיוחדת של חפצי האומנות שיצר אסף במטרה לאפשר לחיילים וחיילות משוחררים לצאת למסעות ייעודים לעיבוד אירועי לחימה עם עמותת "בשביל המחר". 
 
במלחמת יום הכיפורים לחם אסף עם גדוד 66, בחטיבת הצנחנים בקרב על תעלת סואץ. בשוך הקרבות נותר להגן על גבול הגזרה הדרומי, במשך חצי שנה נעדר מביתו. 
בשובו הביתה, לקיבוץ לעין השופט, סגר בתוכו את אירועי הלחימה ובדומה ללוחמים רבים אחרים, הותיר אחריו סיפור שלא סופר, על מלחמה קשה מנשוא שהשאירה אחריה פצע לאומי בחברה הישראלית כולה. 
 
לאחר פטירתו, החלה המשפחה האוהבת לחבר את חלקי הפאזל מתוך עדויות של חבריו לצוות. בין יתר הדברים התגלה כי במהלך המלחמה הציל אסף את מפקד המחלקה מפצע ירי וסייע לו להימלט ולהגיע למקום בטוח. 
יצירותיו הייחודיות של האומן הן למעשה ביטוי מוחשי לאירועי הלחימה האינטנסיביים שלא נחשפו עד העת הזו. 
 
כעת מוציאה משפחתו למכירה את פסליו, בכדי שאלו ימשיכו ללוות אותנו בנוכחותם. את הרווחים בחרה המשפחה לתרום לעמותת "בשביל המחר", הפועלת מזה 15 שנים ומסייעת ללוחמים משוחררים לעבד את אירועי הלחימה מהשירות הצבאי והמילואים. העמותה מובילה מסעות קבוצתיים בארץ ובחו"ל המונחים על ידי אנשי מקצוע בהתנדבות ובשליחות מלאה. 
בוגרי המסע מתארים את החוויה "כמסע משנה חיים". 
 
"בחרנו להעביר לעמותת 'בשביל המחר' את כספי המכירה של עבודות הפיסול המיוחדות מתוך מחווה לאבא, על חוויות הקרב הקשות שעבר, ובידיעה שהיה שמח להותיר אחריו שובל משמעותי כזה, עבור לוחמים אחרים" אומרים ילדיו של אסף, יערה, זהר ויסמין.  

 
מנכ"ל עמותת "בשביל המחר", תומר פרייבך ביקש להודות למשפחת זיו על היוזמה המופלאה: "כולי אמונה שהאחריות שלנו כחברה הישראלית היא להיות שם עבור אלו שהיו שם למעננו. 'בשביל המחר' מקנה כלים לעיבוד אירועי הלחימה ומרחב בטוח, לשתף ולדבר את הדברים, כדי שיוכלו לסגור את החוויה הרגשית שחוו בצבא". 
 
המכירה שהתקיימה בראש השנה הייתה מוצלחת ומרגשת. 

לפרטים על המשך המכירה ניתן ליצור קשר עם יסמין זיו Jasmine.ziv@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן