יבול שיא
הרפת והחלב
מתי זהבי

מתי זאבי, קיבוץ עין הנציב, מנהל קהילה בקיבוץ שדה נחום ובישוב המתהווה מיטל

2 דק' קריאה

שיתוף:

איתמר מטיאש, מנהל אגף קהילה במועצה האזורית עמק המעיינות 

מתי השתתף בהכשרה הראשונה של מנהיגות צעירה בהובלת המועצה האזורית עמק המעיינות, בשנים 2015-2013, והיה המשתתף הצעיר ביותר בקורס. 

החלטתו לעבור למגזר הציבורי הגיעה לאחר ההבנה שיש בו את הכוחות והיכולות להשפיע על קהילות ועל ציבור גדול. בשנת 2018 היה ראש מטה הבחירות של יורם קרין, ראש המועצה, ובנה 24 מטות יישוביים. 

לאחר הבחירות החליט "לקפוץ למים" ונבחר בגיל 32 לניהול קהילה בקיבוץ שדה נחום. עם כניסתו לתפקיד קיים סבב שיחות עם מנהלי קהילות ותיקים על מנת לקיים למידה וחשיבה לכניסה לתפקיד בצורה טובה שתחבר אותו בראש ובראשונה לאנשים.

בנוסף, יזם סבב מפגשים של תושבי שדה נחום בבתיהם. תוך מספר שבועות נערכו מפגשים בהם פגש למעלה מ-175 חברות וחברים, תושבות ותושבי הקיבוץ.

מתי אסף את כלל הדברים שנאמרו, הבין את הצרכים של קהילת שדה נחום, ועל בסיסם בנה תוכנית עבודה לאורה הוא עבד ועובד עד היום. 

בעבודתו השוטפת, מתי משכיל לעבוד עם הקהילה, לשתף מעגלים רחבים ומגוונים בנושאים שונים בחיי היום יום הקיבוצי, כל זה תוך רתימת שותפים רבים: מהאגודות השונות הפועלות בקיבוץ, המועצה האזורית, התנועה הקיבוצית ועוד. 

דוגמה לכך היא בניית תקציב הקהילה שנעשתה ביחד עם כל קהילת שדה נחום. לשם כך נבנתה תוכנית עבודה של שלושה מפגשים ביחד עם אגף קהילה במועצה. 

לאחר מכן כינס מתי מפגש קהילתי משמעותי ששם את סוגיית התקציב השנתי כסוגיה ערכית חברתית. המפגש התקיים בדשא המרכזי והשתתפו בו כ-150 חברי אגודה.

האירוע כולו הונחה בהתנדבות על ידי 10 מנחים בוגרי קורס המנהיגות האזורי של המועצה ממגוון יישובי עמק המעיינות. האירוע היה מוצלח ביותר, והתקציב עבר ב-100% תמיכה. 

בנוסף לעבודתו בקיבוץ שדה נחום, מתי מנהל כשנה וחצי את הישוב מיטל, ישוב מעורב לדתיים וחילונים שנמצא בשלבי הקמה על הר הגלבוע. מתי מתמודד עם אתגר קהילתי בישוב שבו 14 משפחות חיות בשכונה זמנית על ההר וכ-30 משפחות נוספות שהתקבלו לישוב מפוזרות בכל הארץ. 


כמנהל קהילה בישוב מתי שותף לשיחות קהילתיות רבות ומגוונות על אופי הישוב, יצירת מרחב קהילתי, הקמת ועדות, וכן כלל ההיבטים הקשורים בהקמת ישוב חדש בישראל. כמובן שלישוב יש שותפים רבים נוספים שעוסקים בהקמתו. 

היכרותי עם מתי התחילה כאשר הגעתי לעבוד במועצה כמנהל אגף צמיחה, כיום אגף קהילה. מתי רותם את השותפים מהמועצה לעבודה עבור הישובים אותם הוא מנהל על בסיס יומיומי, מתוך ראייה בלתי נגמרת של טובת הישוב והמסגרת עליה הוא אמון. 

מתי מייצר קשר טוב עם אנשים, אוסף מעגל שותפים גדול וחזק ומביא את האנשים שלצידו להרגיש ולהיות משמעותיים, מחויבים ושייכים יותר לקהילה שלהם ולאזור בכלל. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן