יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2024 03 26 103357

ציון הלא תשאלי לשלום אסירייך

3 דק' קריאה

שיתוף:

מה ישתנה הפסח הזה מכל הפסחים? • התיישבות בעזה, "אין פתרון אחר" • איתרע מזלו של היורה

והקב"ה מצילנו מידם?
בליל הסדר הקרוב, היכן שלא נחוג אותו, במשפחה או בקיבוץ, אציע שבפעם הראשונה מאז אנו מסובים סביב שולחן הפסח וקוראים בהגדה, לא נשיר את "והיא שעמדה".
איך אפשר, אחרי ה-7 באוקטובר, לשיר את "והיא שעמדה לאבותינו ולנו, שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו, והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם"? לא רק שלא הצילנו מידם, אלא שעל פי יודעי דבר שמקושרים איתו, זו הייתה יוזמה שלו, כיוון שהוא מאוד כועס עלינו ו"לא נשארה לו ברירה אחרת״.
ומכיוון שהסיכוי שכל החטופים ייסבו עם משפחותיהם בליל הסדר הקרוב קלוש למדי, מוצע בזאת לקרוא בהדגשה את הקטע מישעיהו, שהופיע בהגדת פסח של הקיבוץ הארצי: "שאי סביב עיניך וראי, כולם נקבצו באו לך. בנייך מרחוק יבואו ובנותייך על צד תאמנה. אז תראי ונהרת ופחד ורחב לבבך: מי אלה כעב תעופנה וכיונים אל ארובותיהן. כי לי איים יקוו ואניות תרשיש, להביא בנייך מרחוק. ופתחו שערייך תמיד יומם ולילה לא ייסגרו״.
המהדרין יכולים להוסיף את שירו של ר' יהודה הלוי: "ציון הלא תשאלי לשלום אסירייך, דורשי שלומך והם יתר עדרייך. מים ומזרח ומצפון ותימן, שלום רחוק וקרוב שאי מכל עברייך״.
מחזירים אותם הביתה. עכשיו!

התוכנית ליום שאחרי
כשהשרה אורית סטרוק אומרת, "חזרה לחבל עזה תהיה כרוכה בקורבנות רבים, כמו שגם העזיבה של חבל עזה הייתה כרוכה בקורבנות רבים, אבל מדובר בחלק מארץ ישראל, ויבוא יום שנשוב אליו", אפשר להבין מאיפה האמירה ההזויה הזו מגיעה. כשאת אותו הרעיון מגלגל סגן אלוף בצה"ל, מפקד גדוד שנלחם בעזה, זה צריך להדאיג. משהו בשיקול הדעת של האיש הזה פגום.
סא"ל אופיר כספי, מפקד גדוד 82 בחטיבה 7, טען בריאיון לגל"צ, שהפתרון היחידי לשליטה שלנו בעזה "הוא הקמת יישובים….. הפתרון הוא לחזור, כמו שהיו התנחלויות באיו"ש ככה צריך גם פה, אין פתרון אחר". כספי הוא אשקלוני, לא מתנחל, ונקודת המוצא שלו היא ביטחונית, לא אמונית. הבעיה המרכזית כאן היא לא שמדובר בהצהרה פוליטית של לובש מדים, עליה ננזף כספי והתנצל, הבעיה היא שיש מי שמאמינים שזהו מהלך שניתן ליישם אותו וכדאי לשלם את המחירים שיידרשו לשם כך.
היחידים שיסכימו להתיישב ברצועה בין שני מיליון עזתים עוינים ושואפי נקם, הם גרעינים תורניים של הציונות הדתית. הם יגיעו לשם מאותו מקום שמגיעה אורית סטרוק וזה יהיה כרוך, כמו שאמרה סטרוק, בקורבנות רבים – חיילים וחיילות שייהרגו ויפצעו בהגנה על היישובים ועל דרכי הגישה אליהם, מתיישבים שייהרגו ויפצעו בפיגועים כאלה ואחרים. (טלי חטואל וארבע בנותיה). וזה יבטיח מה? שלא יהיו יותר ניסיונות חדירה של מחבלים ליישובים בעזה או בעוטף? שלא יהיה יותר ירי רקטות לעבר ישראל גם מאזורים ברצועה שבהם לא יהיו יישובים יהודיים?
הקביעה שהשליטה הביטחונית שלנו באיו"ש מושגת באמצעות ההתנחלויות הפזורות שם, מתאימה לאג'נדה שמריצים המתנחלים, אבל לא מתיישבת עם המציאות. מה שמבטיח את השקט היחסי שיש לנו ביו"ש, זה שיתוף הפעולה הביטחוני עם הרשות הפלסטינית, ומבצעים כירורגיים שמבצע צה"ל כנגד מחבלים באזור, לאחרונה בתכיפות גדולה. אילו היה ביו"ש שלטון עוין דמוי חמאס, הדברים היו נראים כנראה לגמרי אחרת.
למהלך של התיישבות יהודית בעזה יהיו גם מחירים נוספים – מחיר כלכלי אדיר שנצטרך להשקיע בבניית היישובים ובתיחזוק שלהם ושל הצבא שייאלץ להיות שם, ומחיר בינלאומי כבד, אקורד סיום לתהליך הפיכתה של ישראל למדינה מצורעת בעיני רוב מדינות העולם. כדאי?
עכשיו רק חסר שאיזה סגן אלוף שהוא מפקד גדוד שמוצב בגזרה הצפונית יגיד, שזהו גם הפתרון היחידי למלחמה שלנו נגד החיזבאללה – כיבוש דרום לבנון והקמת יישובים שלנו שם. את ההצעה הזו כבר שמענו מאיש צבא. זה מה שהציע רב בא"ח הנח"ל, סרן עמיחי פרידמן, כשדיבר בפני חיילי החטיבה בנובמבר האחרון.

ציוץ קצר, מלאכת מחשבת
בחמישי שעבר נורה למוות על ידי חייל מילואים, פלסטיני בן 63, לאחר שירד ממונית פלסטינית בתחנת אוטובוס בצומת אלעזר ונחשד כמחבל. לאחר בדיקה הסתבר שההרוג הוא תושב חברון שהתגייר, דוד בן אברהם. (שמו הקודם סאמח זיתון). החייל, שכנראה ירה ללא סיבה מוצדקת, נעצר לחקירה על ידי מצ"ח.
בטוויטר שהיום הוא X, ישנם לצד "פייק ריפורטר" עוד שני יוזרים שעוסקים בפייק ניוז. האחד הוא "בודקים", "מיזם אזרחי שהוקם במטרה לשמור על השיח הציבורי מפני שקרים ולנקות אותו ממניפולציות ופייק ניוז". בין היזמים: נדב גלאון, בנה של זהבה גלאון, ואון עזריאל. זמן קצר לאחר הופעת "בודקים", צץ בטוויטר יוזר חדש ואחר – "הבודקים" שמו. מישהו לקח את הכותרת "בודקים", הוסיף לה ה', ומריץ את "הבודקים", ש"מפרקים את הנדסת התודעה בתקשורת". מיהו המישהו הזה לא ברור, מה שברור מהפרסומים באתר, שהם עובדים לטובת צד אחד – הצד שמשרת את נתניהו ותומכיו. אז הנה דיווח שהופיע בשבת האחרונה ב"בודקים" ולא יופיע ב"הבודקים", הנוגע לפלסטיני שהתגייר ונהרג.
״בודקים" מביאים ציטוט מערוץ 14, שבו נכתב: "מחבל התחזה ליהודי בצומת אלעזר בגוש עציון, ניסה לשלוף סכין ונוטרל". התוספת של "בודקים": "30 שעות לאחר הציוץ השגוי והוא עדיין לא נמחק. לא מחבל וגם לא התחזה ליהודי. מדובר ביהודי (מוסלמי שהתגייר), שנורה בשוגג". ואנחנו נוסיף עוד "אי-דיוק" שמופיע בנוסח המצוטט – לא הייתה טענה שהוא ניסה לשלוף סכין ואז נורה. הטענה הייתה שבחיפוש בתיק שהוא נשא איתו נמצאה סכין.
אם זה היה סתם פלסטיני, העניין הזה היה נסגר כנראה די מהר. העובדה שמדובר בפלסטיני שהתגייר, סיבכה את המצב. אבל איך יכול היה היורה לדעת?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בצל המלחמה, ובצל הביטולים במערכת החינוך לאור המצב הביטחוני והאיום האיראני, הצליחו בתנועה החדשה בשומר החדש לקיים את מפעלי פסח המסורתיים כשהשנה המסעות היו מרגשים במיוחד.החניכים והחניכות צעדו בעקבות הגיבורים והגיבורות, וערכו מפגן הזדהות
2 דק' קריאה
ציפורים בשפע, טווסים, אנשים משני סוגים, כלבים משוטטים ובתים (שרופים ושאינם שרופים) שמתגעגעים   הבומים מרעידים את הבית. חצי שנה עברה, והם עוד פה. מסכמים בדרכם הנונשלנטית, שאינה צריכה לשאול שאלות, את המצב. הדלתות נטרקות,
2 דק' קריאה
למה חשוב שהטילים האיראנים יהיו מדויקים ואיך זה קשור לסדרת המשטרה C.S.I לאס וגאס? הרפתקאות הדי בן עמר בלילה אביבי אחד שלא ישכח   בעשר בלילה ירדה חניה זוגתי-לחיים-ארוכים מחדרה וניצבה בפתח החדר שלי.  "עשרות
4 דק' קריאה
אנשי תנועות הנוער הציוניות, אשר רבים מהם הפכו לחברי קיבוצים, פעלו ב-1944 בבודפשט להצלת יהודים תוך סיכון חייהם. בני הדור השני, "שגרירי המחתרת", פועלים כדי שמפעלם של ההורים לא יישכח *תמונה ראשית: משה אלפן,
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן