יבול שיא
הרפת והחלב
2 על קו המים

רוח במפרשים

2 דק' קריאה

שיתוף:

3500 בנות ובני נוער מ-200 קיבוצים לוקחים חלק ברפסודיה, השנה בסימן דמוקרטיה

רפסודיית התנועה הקיבוצית, בארגון אגף חינוך, נפתחה בשבוע שעבר בכנרת ותתקיים במשך ארבעה שבועות לארבעה מחזורים, וייקחו בה חלק יותר מ-3,500 בני ובנות נוער מכיתות י'-יב', ממעל 200 קיבוצים. הדמוקרטיה וחשיבותה נבחרה השנה כנושא חינוכי מרכזי, במקביל לאירועי "ימי השיבוש", מה שמעצים את הממד האקטואלי בחוגי השיח ובדיונים, ומקבל ביטוי גרפי על מפרשי הרפסודות.    

במחזור הראשון שהו 800 בני ובנות נוער מעשרות קיבוצים לחופה של הכנרת ובנו רפסודות לחצייתה ממערב למזרח. הנערות והנערים התכנסו למעגלי שיח בהובלת 30 דוברים הפעילים באתגרי הדמוקרטיה בישראל ובמאבק על שמירתה, להיכרות עם משימות אישיות בחברה הישראלית וליצירת מודעות לאחריותם של בני הנוער ביחס לעתיד המדינה ועתידם הם. היום השני הוקדש ברובו לעבודה קבוצתית של בניית הרפסודות, וכמיטב המסורת בשנים האחרונות, התקיימו טורנירים של תחרויות ספורט בין הקיבוצים.  

בבוקר היום השלישי הושלמה בניית הרפסודות, ומסרים של מחאה נכתבו על מפרשיהן, סיסמאות וציורים כנגד ההפיכה המשטרית, ביניהן "כשהדמוקרטיה נעלמת מלחמת אזרחים מתקרבת", "ביבי: אין דמוקרטיה תאכלו עוגות", "רב-חובלת רוצה להיות – בקצב הזה כבר אין לי זכויות", וגם סיסמאות פטריוטיות מהווי הקיבוצים והקבוצות.  

ככל שקרב מועד היציאה למשט המרהיב, החום הכבד והרוח שהשתבשה ולא הגיעה, ומתוך דאגה לשלומם ובטיחותם של מאות בני הנוער ומדריכיהן הוחלט על ידי צוות הרפסודיה שלא להוציא את המשט להפלגה מתוך חשש אמיתי לשלומם וביטחונם של מאות המשתתפים. 

דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית, אמרה כי תחושות שביעות הרצון של בני הנוער משלושה ימי פעילות עשירים בעשייה ומפגש חברתי, שכללו בניית רפסודות, היערכות וחווית מחנה בשטח ומעגלי שיח, סייעו בהבנת אי קיום המשט. הבטיחות לפני הכול.

נוער אשדות יעקב שטים לזכר דו

1 שטים לזכר דו
צילום: ינון ערב רמתי

חברת הנעורים מקיבוץ אשדות יעקב איחוד החליטו להנציח ברפסודיה שהתקיימה השבוע את דו (ארסון חנוקנאתוואדי), עובד חקלאות מתאילנד שנפטר לפני כחודשיים מדום לב. 

בקיבוץ יש כ-15 בני נוער שעובדים בחקלאות יחד עם התאילנדים ויש ביניהם יחסים קרובים. היוזמה הגיעה מבני הנוער שביקשו להנציח את דו ולשוט לזכרו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן