יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 12 05 112618

שבו לביתם

4 דק' קריאה

שיתוף:

בקיבוצים ניר עוז, בארי, ניר יצחק, כפר עזה, רמת רחל וחולית שמחו לחזרתם של הילדים והנשים שנחטפו בשבי חמאס, לצד דאגה לאלו שנותרו שם

במהלך השבוע שעבר ועד לשישי בבוקר, כל עוד היה הסכם הפסקת האש בתוקף, הוחזרו ארצה חטופות וחטופים נוספים, ילדים, בני נוער ונשים. בקיבוצים ניר עוז, בארי, ניר יצחק, כפר עזה, רמת רחל וחולית שמחו לחזרתם, יחד עם דאגה רבה לאלו שנותרו בשבי ובתחושות אבל עם היוודע דבר הירצחם של חברים וחברות שנחשבו עד כה חטופים. עד כה שוחררו 106 חטופים וחטופות, בשבי נותרו 135 ילדים, נשים וגברים. 

ניר עוז 

בקיבוץ ניר עוז שמחו על חזרתם וחזרתן של: שרון קוניו (34) והתאומות אמה ויולי (3) שנחטפו מביתן עם האב דוד (33) שנותר בשבי וכך גם אחיו אריאל (26). (דודתן דניאל ובתה אמיליה מיבנה שוחררו בפעימה הראשונה); קרינה ברט אנגל (51) ובנותיה מיקה (18) ויובל (11) שנחטפו עם האב רונן נרצח בשבי; ארז (12) וסהר (16) קלדרון שנחטפו עם אביהם עופר שנותר בשבי. סבתם כרמלה דן ובת דודתם נויה דן נרצחו; יגיל (13) ואור (16) יעקב שנחטפו עם אביהם יאיר ובת זוגו מירב טל (53) ששוחררה. אבי המשפחה יאיר נותר בשבי חמאס; איתן יהלומי (12) אימו ואחיותיו הצליחו להימלט. אביו אוהד נותר בשבי; אירנה טאטי (73) וילנה טרופנוב (50) נחטפו יחד עם סשה (28), בנה של ילנה ובת זוגו ספיר כהן (29) ששוחררה אף היא. ויטאלי טרופנוב, בעלה של ילנה, נרצח. סשה טרופנוב נותר בשבי החמאס; עדה שגיא (75)  אמא לשלושה וסבתא לששה נכדים. מורה ללשון ולערבית; תמר מצגר (78) שנחטפה יחד עם בעלה יורם (80) שעדיין מוחזק בשבי חמאס; דיצה הימן (84) ממקימות הקיבוץ ניר עוז; אופליה רויטמן (77) עלתה לארץ מארגנטינה ב-1985. אימא לשלושה וסבתא לתשעה נכדים; ליאת אצילי, (49), מחנכת בבית ספר ועובדת כמדריכת נוער ב"יד ושם". נשואה לאביב ואמא לשלושה. נחטפה מביתה עם בעלה, אביב שנותר בשבי חמאס; שני גורן (29), עובדת בחינוך הבלתי פורמלי בקיבוץ, נחטפה יחד עם כלבתה; אילנה גריצווסקי (30) שעלתה לארץ בגיל 16 ממקסיקו בתוכנית "נעלה". נחטפה מביתה יחד עם בן זוגה, מתן צנגאוקר שנותר בשבי החמאס ונילי מרגלית (41), אחות במיון ילדים בסורוקה. בשבת האחרונה התבשרה המשפחה שנקבע מותו של האב אליהן מרגלית, שנחשב חטוף.

תמונה 2 tamar mzger autoOrient iתמונה 2
תמר מצגר (78) מניר עוז. נחטפה יחד עם בעלה יורם (80) שעדיין מוחזק בשבי חמאס
צילום: מהאלבום הפרטי

בארי 

בקיבוץ בארי התרגשו לשובם מהשבי של ליאם אור (18), שנחטף מביתו. ליאם עבד כגנן בגן חובה בקיבוץ; רעיה רותם (54) שנחטפה מביתה יחד בתה הילה וחברתה של הילה, אמילי הנד, ששוחרו משבי החמאס מספר ימים לפניה; רז בן עמי (57) המתמודדת עם נגעים במוח ובעמוד השדרה ב-13 השנים האחרונות. היא נחטפה מביתה יחד עם בעלה אוהד שנותר בשבי חמאס; עמית שני (16), תלמיד תיכון במגמת קולנוע, שנחטף מבית אימו יחד עם אופיר אנגל ויוסי שרעבי. אופיר אנגל (17) מרמת רחל, תלמיד י"ב שמשחק בקבוצת הכדורסל של המועצה האזורית אשכול היה בשבת השחורה בביתה של חברתו ומשם נחטף יחד עם אביה יוסי שרעבי שנותר בשבי חמאס. עמית ואופיר שוחררו מהשבי ושבו לביתם; ירדן רומן (36), נשואה לאלון ואימא לגפן בת השלוש. בשבת השחורה נלקחו אלון, ירדן וגפן מבית משפחתו של אלון בקיבוץ. הם הועלו לטנדר ונלקחו לכיוון הגבול והצליחו לקפוץ ולהימלט. בזמן שמחבלים רדפו אחריהם, העבירה ירדן את גפן לידיו של אלון אשר הצליח לברוח עם הילדה ולהינצל ובכך הצילה את חייה של בתם; גלי טרשצ'נסקי (13) שחקנית כדורעף בנבחרת "הפועל אשכול" שחיכו לשובה. גלי נחטפה מביתה בזמן ששהתה בממ"ד עם אחיה הגדול, ליאור (16) שנרצח. 

כפר עזה, ניר יצחק, נירים וחולית

בקיבוץ כפר עזה התרגשו עם חזרתה של עמית סוסנה (40) המתגוררת בשכונת הדור הצעיר בקיבוץ משם נחטפה בעת שהתחבאה בממ"ד שבביתה. 

בקיבוץ ניר יצחק חיכו לשובה של קלרה מרמן (63) גננת במקצועה. קלרה היא אחותה של גבריאלה ליימברג ודודתה של מיאה ליימברג ששוחררו יחד איתה משבי החמאס. בן זוגה של קלרה, לואיס נוברטו הר (70) ואחיה פרננדו מרמן (60) נותרו בשבי החמאס. בלה, כלבת השיצו של מיאה חזרה יחד איתה.  

בקיבוץ נירים שמחו עם שובה של רימון קירשט (36) שבעת השחרור צולמה כשהיא עונה בעוז לחמסניק שהעביר אותה לידי הצלב האדום. בעלה יגב נחטף ביחד איתהב-7 באוקטובר ונותר בשבי חמאס. 

בקיבוץ חולית ברכו על חזרתם לביתם שברהט של בני משפחת אלזיאדנה, שנחטפו מהקיבוץ. האחים עאישה אל-זיאדנה (17) ובילאל אל-זיאדנה (18) נחטפו בשבת השחורה כאשר המשפחה הגיעה לעבוד ברפת. השניים נחטפו יחד עם אביהם יוסף ואחיהם הגדול חמזה שנותרו בשבי חמאס.

תמונה 4 M628 301123 Hatufim 7 autoOrient i
מיאה ליימברג מניר יצחק עם הכלבה בלה
תמונה 5 22h12m55s856 autoOrient i
רימון קירשט מנירים ומירב טל מניר עוז בדרך לארץ

בשורות מרות

תמונה 3 r11mw4rGa 0 90 1280 721 0 x large
אבנר ומיה גורן מניר עוז. גופתה של מיה מוחזקות בידי חמאס בעזה. אבנר נרצח. צילום: מהאלבום הפרטי

לצד השמחה על חזרת החטופים קיבלו בקיבוצים גם את הבשורות המרות על חבריהם שנחשבו עד כה חטופים. על פי מידע מודיעיני וממצאים שנאספו וגם מעדויות החטופים והחטופות ששבו, הוכרז מותם של החטופים והחטופות שגופותיהם נמצאות בעזה. 

מיה גורן (56) מניר עוז. אם לאסיף, בר, גל ודקל. גננת ומטפלת חרוצה שטיפלה באהבה ובמסירות בילדי הקיבוץ במשך שנים רבות. בעלה, אבנר גורן (56) נרצח באירועי השבת השחורה. 

אריה זלמנוביץ (86) ממקימי קיבוץ ניר עוז. אב לשני בנים וסב לחמישה נכדים. אריה היה כל חייו איש אדמה אשר עסק בחקלאות ובגידולי שדה. איש ספר ובעל ידע רחב בנושאי היסטוריה וידיעת הארץ. 

רונן אנגל (54) מניר עוז. נשוי לקרינה ואב לטום, מיקה ויובל. רונן היה צלם, מתנדב במד"א וחובב אופנועים. אשתו ושתי בנותיו נחטפו לעזה ושוחררו בשבוע שעבר.  

אליהו מרגלית שכונה צ'רצ'יל (76) מניר עוז. הוא היה נשוי לדפנה, אב לנועה, דני ונילי וסב לשלושה. ניהל את ענף הבקר ואת אורוות הסוסים של הקיבוץ במשך שנים רבות. בתו, נילי מרגלית, נחטפה לעזה ושוחררה בשבוע שעבר. 

עופרה קידר (70) אימא, סבתא ודודה. נחטפה כשיצאה ב-7 באוקטובר להליכת בוקר בקיבוץ בארי. בעלה סמי, חולה הפרקינסון, נרצח בעודו מרותק לספה בביתם. בתם של עופרה וסמי, יעל, בעלת צרכים מיוחדים, ננעלה לבדה בממ"ד הבית ובכך הצילה את עצמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"בדרך כלל אני כותבת על אחרים," אומרת עדינה בר-אל, כתבת העיתון, חברת מושב ניר-ישראל * "הפעם החלטתי לכתוב עלי, ויותר נכון – על כל בני הדור שלי, הדור שגדל עם המדינה החדשה, הדור שהוריו
8 דק' קריאה
ציפורים בשפע, טווסים, אנשים משני סוגים, כלבים משוטטים ובתים (שרופים ושאינם שרופים) שמתגעגעים   הבומים מרעידים את הבית. חצי שנה עברה, והם עוד פה. מסכמים בדרכם הנונשלנטית, שאינה צריכה לשאול שאלות, את המצב. הדלתות נטרקות,
2 דק' קריאה
בעקבות ביקורו של המחנך הנודע יאנוש קורצ'אק באשדות יעקב הוא שלח לילדי בית הספר מיקרוסקופ, מפות וציוד לימודי יקר. הילדים החזירו בחוברת בה דמיינו כיצד יסתיים ספרו "המלך מתיא הראשון" בכתבה משולבים קטעים מכתבה
3 דק' קריאה
למה חשוב שהטילים האיראנים יהיו מדויקים ואיך זה קשור לסדרת המשטרה C.S.I לאס וגאס? הרפתקאות הדי בן עמר בלילה אביבי אחד שלא ישכח   בעשר בלילה ירדה חניה זוגתי-לחיים-ארוכים מחדרה וניצבה בפתח החדר שלי.  "עשרות
4 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן