יבול שיא
הרפת והחלב
יוני דמרי מקבל את פני העובדים מסרי לנקה

לראשונה: אלפי עובדים זרים לחקלאות נחתו מסרי לנקה

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

מנהל מבט מושבים עובדים זרים, יוני דמרי: "אנו עושים ככל שביכולתנו כדי להשיב את החקלאות לשגרת עבודה תקינה ומגייסים עובדים זרים מכל מדינה בהתאם לבקשת החקלאי" 

בעקבות המחסור בעובדים זרים לחקלאות והעזיבה של אלפי עובדים זרים מתאילנד עם תחילת מלחמת חרבות ברזל, בשבוע שעבר נחתו לראשונה מאות עובדים זרים לחקלאות מסרי לנקה. הגעתם התאפשרה הודות להסכם הבילטרלי שנחתם לאחרונה בין ישראל לסרי לנקה.  

רובם המכריע של העובדים שנחתו בטיסה זו שייכים לחברת ״מבט מושבים עובדים זרים״, מבית תנועת המושבים. כעת לאחר שנפתח הסכר והחלה כניסה מאסיבית של עובדים זרים מסרי לנקה, בחודש הקרוב צפויים להגיע מאות עובדים חדשים נוספים מסרי לנקה לישראל.  

בנוסף לכניסתם של העובדים הזרים לחקלאות מסרי לנקה, פועלים עובדי "מבט למושבים עובדים זרים" בהשבת עובדים מתאילנד, אשר סיימו בעבר את תקופת שהותם בישראל ובעקבות המצב החריג מאפשרים שלטונות המדינה להשיבם לתקופה נוספת.  

מנהל מבט מושבים עובדים זרים, יוני דמרי, המשמש גם כמנהל אגף המשק החקלאי בתנועת המושבים אמר: "אנו עושים ככל שביכולתנו על מנת להשיב את החקלאות לשגרת עבודה תקינה ומגייסים עובדים זרים מכל מדינה בהתאם לבקשת החקלאי ולקריטריונים של רשות האוכלוסין וההגירה. עד כה יש רשמים מאוד טובים מהעובדים הסרי לנקים ואני מעריך שככל שהעובדים החדשים ילמדו את התרבות הישראלית ויכירו את דרישות החקלאים הישראליים כך ישתפר שיתוף הפעולה שכן בחלקם הגדול מהעובדים הם דוברי אנגלית והדבר מקל על התקשורת עימם." 

כידוע בשל מתקפת הטרור ב 7 לאוקטובר, עזבו את ישראל אלפי עובדים זרים מתאילנד ובשל האיסור של השלטונות התאילנדים החלו ברשות האוכלוסין לתור אחרי מדינות העומדות בקריטריונים לטובת הסכם בילטרלי כפי שנחתם עם סרי לנקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן