יבול שיא
הרפת והחלב
בועידת האיחוד החקלאי ה16

ועידת האיחוד החקלאי

2 דק' קריאה

שיתוף:

ביום רביעי, ד' באייר ה'תשפ"ג, 24 למאי 2023, התקיימה הועידה  ה-16 של תנועת האיחוד החקלאי בסימן "החקלאות והכפר כערך לאומי" במעמד כבוד הנשיא המדינה יצחק  הרצוג.

הוועידה נפתחה בבחירת מוסדות התנועה ופתיחה חגיגית במעמד כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג. נשיא המדינה אמר בוועידה: במעלה הדורות ובמרוצת השנים, עברה החקלאות, כמובן, תמורות משמעותיות. היא הפכה מתוכננת יותר, יעילה יותר, חכמה יותר, טכנולוגית יותר. אבל דבר בסיסי אחד במהותה – לא השתנה; הוא תקף ונוכח כבר אלפי שנים ואני בטוח שגם לא ישתנה: כוונתי כמובן לאהבת החקלאי את אדמתו, לחיבור שלו לפרי ולירק שהיא מניבה, לניחוח רגבי הארץ, לזיקה הכל-כך מיוחדת הזאת, היוצרת חיבור עמוק בין האיכר לבין נוף מולדתו.

"לצד החיבור השורשי הזה, העובר לעיתים מדור לדור, ולצד ייחודו של הענף, שמייצג את ישראל בגאווה בכל העולם, חשוב לומר ולהדגיש גם את זאת: קשה מאוד להיות חקלאי בישראל, ועובדת החיים הזאת צריכה להטריד את כולנו – ולא רק את מי שבחר במעשה החקלאי כנתיב חייו. גם, ואולי במיוחד, במציאות שבה יוקר המחיה בישראל  עומד – ובצדק – לנגד עיני כולנו, עלינו לזכור תמיד: ללא חקלאות לא הייתה לנו מדינה, וללא חקלאות אין לנו עתיד.

"הביטחון התזונתי של אזרחיות ואזרחי ישראל, בוודאי במציאות המאתגרת שמציבים בפנינו אתגרי משבר האקלים, תלוי באופן ישיר בהמשך קיומה של חקלאות מקומית עצמאית ויציבה. כל מי שחרד לעתידה של המדינה, ומבין את חלקה הדרמטי של החקלאות בגורלנו הכלכלי, התזונתי וגם ההתיישבותי, חייב להבין כי האתגר הגדול ביותר שניצב בפני ענף החקלאות, הוא לבסס דור חדש של חקלאים צעירים, אשר ימשיכו לשאת על כתפיהם את עבודת האדמה על כל גווניה."

בועידת האיחוד החקלאי ה16
בוועידת האיחוד החקלאי ה – 16

לאחר ברכות מהנשיא נשאו ברכות סגן שר החקלאות, חה"כ משה אבוטבול, יו״ר התנועה, ד״ר מוטי דלג׳ו ומזכ״ל התנועה, עו״ד דודו קוכמן.

המושב הראשון, בהנחיית מנהל מחלקת ההתיישבות, ירון סולומון, ובהשתתפות ד"ר רותי פרום אריכא התמקד באסטרטגיה והחדשנות במרחב הכפרי בישראל. לאחר מכן אבשלום וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יצחק וענקין, יו"ר עמית, קרן קיימת לישראל ומאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי הירקותנשאו את ברכותיהם.

מזכיר ארגון מגדלי הירקות, מאיר יפרח אמר בוועידה: "בשם ארגון מגדלי ירקות ובשם ארגוני החקלאים האחרים, אני מברך את תנועת האיחוד החקלאי על תרומתה הרבה למען החקלאות וההתיישבות, על קידום האינטרסים של החקלאים ברחבי הארץ.

"ברצוני לציין את שיתוף הפעולה המתמיד והפורה של התנועה עם ארגון מגדלי ירקות, עם שאר הארגונים ועם התאחדות חקלאי ישראל. נציגי התנועה הם אנשי שטח ושותפי אמת בכל המוסדות החקלאיים והפוליטיים.

"תרומתה של האיחוד החקלאי חשובה לשמירה על צביון כפרי והתיישבותי, ופעילותה בתנועת הנוער היא נכס ציבורי לעשייה ולחיזוק הדור הצעיר. מאחל המשך שיתוף פעולה יחד עם כל הגופים החקלאיים ונקווה לשיבת החקלאות בגדול, בכל חלקי הארץ."

במושב השני שהתמקד בתנועת הנוער של האיחוד החקלאי – ״אתגרים והזדמנויות״, סקרה נטע סיזל, מזכ"ל תנועת הנוער, את פעילויות והשגי תנועת הנוער.

המושב השלישי, בהשתתפות ח"כ אלון שוסטר וח"כ גלעד קריב,  התמקד בפעילות הלובי החקלאי.

בטקס מרגש הוענקו אותות הוקרה לאברהם דובדבני (דובדב), יו"ר קק"ל לשעבר,  לאה שלם, מנהלת אגף חברה וקהילה בחטיבה להתיישבות (לשעבר) וד"ר רותי פרום אריכא, מנהלת הרשות לתכנון במשרד החקלאות (לשעבר).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"בדרך כלל אני כותבת על אחרים," אומרת עדינה בר-אל, כתבת העיתון, חברת מושב ניר-ישראל * "הפעם החלטתי לכתוב עלי, ויותר נכון – על כל בני הדור שלי, הדור שגדל עם המדינה החדשה, הדור שהוריו
8 דק' קריאה
בצל המלחמה, ובצל הביטולים במערכת החינוך לאור המצב הביטחוני והאיום האיראני, הצליחו בתנועה החדשה בשומר החדש לקיים את מפעלי פסח המסורתיים כשהשנה המסעות היו מרגשים במיוחד.החניכים והחניכות צעדו בעקבות הגיבורים והגיבורות, וערכו מפגן הזדהות
2 דק' קריאה
בעקבות ביקורו של המחנך הנודע יאנוש קורצ'אק באשדות יעקב הוא שלח לילדי בית הספר מיקרוסקופ, מפות וציוד לימודי יקר. הילדים החזירו בחוברת בה דמיינו כיצד יסתיים ספרו "המלך מתיא הראשון" בכתבה משולבים קטעים מכתבה
3 דק' קריאה
למה חשוב שהטילים האיראנים יהיו מדויקים ואיך זה קשור לסדרת המשטרה C.S.I לאס וגאס? הרפתקאות הדי בן עמר בלילה אביבי אחד שלא ישכח   בעשר בלילה ירדה חניה זוגתי-לחיים-ארוכים מחדרה וניצבה בפתח החדר שלי.  "עשרות
4 דק' קריאה
אנשי תנועות הנוער הציוניות, אשר רבים מהם הפכו לחברי קיבוצים, פעלו ב-1944 בבודפשט להצלת יהודים תוך סיכון חייהם. בני הדור השני, "שגרירי המחתרת", פועלים כדי שמפעלם של ההורים לא יישכח *תמונה ראשית: משה אלפן,
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן