יבול שיא
הרפת והחלב
סל ירקות

אגדה – שהיבוא מוריד מחירים

2 דק' קריאה

שיתוף:

שר החקלאות ופיתוח הכפר ח"כ אבי דיכטר אומר ש"זו אגדה שהיבוא של תוצרת חקלאית מוריד מחירים והייצור המקומי מעלה מחירים. הקביעה הזאת יצרה למשרד בעיות משמעותיות. לא נאפשר מצב של מדפים ריקים" כך התבטא שר החקלאות בפתח תדרוך עיתונאים שהתקיים ב"זום" ביום השבעים וחמישה למלחמה נגד החמאס.

השר ציין כי הייצור המקומי תקוע שנים על שני מיליון טונות בשנה. "אנחנו רוצים לייצר יותר ולהוזיל מים וזה מה שישמור על מחירי התוצרת. נעשה הכל שהיקף הייצור המקומי יגדל משמעותית עד שנת 2030".

השר דיכטר הוסיף כי אושר יבוא עגבניות מירדן כ"גיבוי, שלא ליצור בהלה".

לדברי השר היבוא של תוצרת חקלאית גדל פי חמישה מאז שנת 2010 והפתרון להורדת מחירי ירקות ופירות יבוא לכלל ביטוי בהגדלת התוצרת המקומית.

בנושא אחר ציין שר החקלאות כי ב-7 באוקטובר עזבו את עבודתם 50 אלף עובדים זרים: 30 אלף תאילנדים ו-20 אלף פלסטינים. "בתוך חודש שבו לתאילנד עשרת אלפים עובדים וכיום חסרים שישים אחוזים מהעובדים". השר גילה כי בשבועיים הראשונים של החודש הגיעו לישראל 2000 עובדים זרים מהודו וממלאווי.

קמפיין שכלל תמריצים כספיים ושנועד למשוך עובדים ישראלים לעבודה חקלאית, ושמשרד החקלאות השקיע בו שני מיליון שקלים, כשל – שכן בפועל נרשמו רק 200 ישראלים לעבודה.

נחתמו הסכמים עם אזרבייג'ן, אוזבקיסטאן ומרוקו לייצר חיטה עבור ישראל והסכם ראשוני גם עם קזחסטן. מדינות פוטנציאליות להבאת חיטה הן מולדובה, רומניה, קניה, אתיופיה, אסטוניה, קרואטיה, סרביה ולטביה.

בתשובה לשאלה האם המשרד יאשר יבוא מטורקיה השיב השר דיכטר: "ביבוא לא סגרנו מדינות שאסור לייבא מהן. זה ענין שבין יבואנים למדינות שמייבאים מהן, בין אם זו טורקיה או מדינה אחרת. בסופו של דבר השוק עובד באופן רציונלי וכשהרשתות התחילו לייבא מטורקיה הם חיפשו דרכים אחרות. יבוא העגבניות היום הוא מאסיבי מאד מירדן ופחות מטורקיה. בישראל המאמץ כרגע הוא להגיע לקטיף עגבניות לטובת השוק המקומי. יש סוגיה שצריכה להיפתר מול מס רכוש שיאפשר למגדלי עגבניות להגיע לאתרי הגידול שלהם לקטוף תוצרת טרייה. לא נאפשר להגיע למדפים ריקים".

בתשובה לשאלה אחרת, בעניין העובדים הזרים הדגיש השר דיכטר ש"זו הבטן הרכה שאנחנו מנסים בכל דרך שהיא להגיע לעובדים זרים. אנחנו מנסים לראות איך יעבוד התמריץ הכספי לעודד ישראלים לבוא".

בתשובה לשאלת כתבנו אמר השר דיכטר כי טרם הוחלט בדרגים המתאימים על כניסת עובדים פלסטינים מיהודה ושומרון לעבודה חקלאית. נודע לנו שביום קיום האירוע העיתונאי עברו 8000 פלסטינים לישראל אך היה מי שהשיב אותם עוד לפני שהגיעו למקום עבודה ישראלי כלשהו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"בדרך כלל אני כותבת על אחרים," אומרת עדינה בר-אל, כתבת העיתון, חברת מושב ניר-ישראל * "הפעם החלטתי לכתוב עלי, ויותר נכון – על כל בני הדור שלי, הדור שגדל עם המדינה החדשה, הדור שהוריו
8 דק' קריאה
בצל המלחמה, ובצל הביטולים במערכת החינוך לאור המצב הביטחוני והאיום האיראני, הצליחו בתנועה החדשה בשומר החדש לקיים את מפעלי פסח המסורתיים כשהשנה המסעות היו מרגשים במיוחד.החניכים והחניכות צעדו בעקבות הגיבורים והגיבורות, וערכו מפגן הזדהות
2 דק' קריאה
בעקבות ביקורו של המחנך הנודע יאנוש קורצ'אק באשדות יעקב הוא שלח לילדי בית הספר מיקרוסקופ, מפות וציוד לימודי יקר. הילדים החזירו בחוברת בה דמיינו כיצד יסתיים ספרו "המלך מתיא הראשון" בכתבה משולבים קטעים מכתבה
3 דק' קריאה
למה חשוב שהטילים האיראנים יהיו מדויקים ואיך זה קשור לסדרת המשטרה C.S.I לאס וגאס? הרפתקאות הדי בן עמר בלילה אביבי אחד שלא ישכח   בעשר בלילה ירדה חניה זוגתי-לחיים-ארוכים מחדרה וניצבה בפתח החדר שלי.  "עשרות
4 דק' קריאה
אנשי תנועות הנוער הציוניות, אשר רבים מהם הפכו לחברי קיבוצים, פעלו ב-1944 בבודפשט להצלת יהודים תוך סיכון חייהם. בני הדור השני, "שגרירי המחתרת", פועלים כדי שמפעלם של ההורים לא יישכח *תמונה ראשית: משה אלפן,
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן