יבול שיא
הרפת והחלב
WhatsApp Image 2023 09 04 at 13.06.50 1 768x512 1

החרגת החקלאות מהקיצוץ הרוחבי בתקציב 2024 – הינה מרכיב מרכזי בביטחון המזון בישראל ובמימוש מדיניות "התֶּלֶם האחרון" כמרכיב מרכזי בביטחון המדינה

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

סימוכין: מכתבי מיום ה- 10.1.24 בסימוכין 24010

1. במהלך פגישה הבוקר עם אנשי אגף תקציבים במשרד האוצר, הובהר לי כי שני משרדים בלבד יוחרגו מהקיצוץ הרוחבי – משרד הביטחון והמשרד לביטחון לאומי.

2. אבקשכם להחריג את החקלאות מהקיצוץ הרוחבי ולשמר את ההסכם התקציבי הקיים לשנת 2024, בשל החשיבות הברורה והמוכחת של החקלאות והחקלאים לביטחון המדינה, כולל במלחמת עזה וההתשה בצפון ("חרבות ברזל"). זאת לצד ההיבטים האסטרטגים שבשמירה על קרקעות המדינה ובדגש על הנגב המערבי, גבול הצפון, בקעת הירדן, רמת הגולן ולאורך קו התפר עם איו"ש ובאיו"ש.

3. הפגיעה בחקלאים במהלך "חרבות ברזל" בלמה את צמיחת החקלאות כפי שהובלתי כשר העומד בראש המשרד. חקלאים נרצחו, נחטפו, נפצעו, התפנו עם משפחותיהם ורבים מהם מתקשים עדיין לחזור לעיסוקם בחקלאות.

4. לצד דרישתי להחרגת המשרד, הנני מתחייב כי "נכנס מתחת לאלונקה" – נקצץ, נתייעל ונתכנס במסגרת המשרד הן בפעילות והן בתקנים, ובלבד שאלה לא יפגעו באופן ישיר בחקלאים ובכך נבטיח את ביטחון המזון של תושבי ישראל.

5. אמירת אנשי האוצר בדיון לפיה במהלך שנת 2024 יביאו תכנית שיקום וצמיחה של הכלכלה ובתוך כך החקלאות בשנת 2025, אינה מעשית לגבי החקלאות. עונות החקלאות "לא יכולות להמתין" לעבודת המטה באג"ת, כדי שזו תגיע למסקנה כי לחקלאות יש חלק בצמיחה ובביטחון. אנחנו מבקשים לצאת עם התכנית לאלתר ולפיכך בקשתנו להחרגה מהקיצוץ.

6. קיצוץ רוחבי עלול לרסק את החקלאות באופן שיהיה קשה להמריא ולהצמיח אותה מחדש, בוודאי לא בפרק זמן קצר. תחליף היבוא שהממשלה הקודמת כל כך עמלה על חיזוקו, על חשבון היצור המקומי, רק יבטיח ריסוק זה של החקלאות הישראלית.

7. רק אם נשמר את ההסכם התקציבי הקיים ונחריג כמוצע כאן את המשרד מהקיצוץ, נצליח לשקם ולהצמיח מחדש את החקלאות בישראל כולל עד התֶּלֶם האחרון. חשוב לזכור, לביטחון החקלאות בישראל אין סיוע אמריקאי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן