יבול שיא
הרפת והחלב
WhatsApp Image 2022 11 17 at 10.55.36 2

הרחפנים פשטו עם שחר

2 דק' קריאה

שיתוף:

רחפנים לריסוס וגִירעון הינו ענף בשל, פורץ דרך, מתפתח, ומהווה בשורה נהדרת גם לחקלאי הישראלי.  המוצר זמין בתור שירות או הפעלה עצמית.

רחפן ה-Agras T40 של חברת DJI בעל משקל כולל של 100 ק"ג, ובמידות של 2.80X3.15 מ'. מתקפל לגודל 1.12×0.75 מ' ישר לטנדר. נשיאת נוזלים 40 ל'/מוצק – 50 ק"ג.  הרחפן יכול לפזר  נוזלים עם טיפות בגודל 50-300 μm, או מוצקים לגירעון/דשן בגודל 0.5-5 מ"מ.  מערכת חכמה נגד מכשולים כולל רדאר ומערכות ראיית מחשב.  מצלמה מתכוונת ותאורת היצף לריסוס לילה. 

אבל זה לא טרקטור מעופף, כאן שיטת העבודה היא שונה לחלוטין.  הרחפן מקבל את אזור הכיסוי ממפות גוגל (כמו לשים ווייז) או מסריקה.  מכוונים את גובה הריסוס, מיפתח הכיסוי, גודל הטיפה ופרמטרים נוספים.  הרחפנים מספקים מיפתח כיסוי של 11 מ' בטיסה בגובה 2.5 מ' ומתחילים לעבוד.  בקצה החלקה הפניה של הרחפן היא בתשעים מעלות – אין צורך לעשות "סיבוב".  שיטה זאת חוסכת חומר הדברה/דשן ומספקת כיסוי אמיתי ומלא.  הרחפנים עובדים בצוות וניתן להטיס מספר רחפנים מתוזמנים ביניהם על ידי מטיס אחד.  עם ריקון המיכל והסוללה הרחפן חוזר באופן אוטומטי "לתידלוק" שכולל החלפת הסוללה ומילוי המיכל מדולב עם חומר מוכן מבעוד מועד. 

מערכת הריסוס עברה מהפכה ונקראת DUAL  ATOMIZED  CENTRIFUGAL SPRINKLER.  להבדיל משיטה ישנה של צינורות וטפטפות "דיזות", הצנטריפוגה (סַרְכֶּזֶת) מפרקת את הנוזל לטיפות רסס אטומיות בגודל הנבחר ויוצרות פיזור אופטימלי.  זאת שיטת הריסוס המתקדמת ביותר שיש.  שליטה מגנטית במערכת מפרידה לחלוטין את הנוזל מהמנוע למניעת קורוזיה. 

ערכת הרחפן מגיעה עם מספר סוללות וסוללה מרוקנת מוחלפת במלואה בשליפה מהירה.  ערכה של רחפן, מטען ו-3 סוללות ומספק עבודה רציפה של הטסה-החלפה-טעינה וחוזר חלילה.  טעינה מלאה של סוללה אורך כ-12 דקות בלבד! הטעינה בשטח מתבצעת על ידי גנרטור הלקוח או גנרטור ייעודי עם מערכת קירור לסוללה.  בסיום העבודה כל השטח שרוסס נשמר במאגר מידע של תוכנות ההפעלה, ובעתיד ניתן לחזור לחלקות לראות מה רוסס, מתי, כמה ומידע נוסף.

לשיטה זאת מספר יתרונות:

הרחקת חומר הריסוס מהמפעיל. לא עוד הובלת מפוח או מרסס גב על ידי המפעיל תוך חשיפה לחומרי הדברה מסוכנים.  במהלך הריסוס הרחפן מרוחק מהמפעיל תוך שמירה על בטיחות והפרדת מגע עם החומר.

  • הרחפן אינו דורס את הגידולים.  להבדיל ממאניטו/טרקטור או כל רכב צמיגים אחר שדוחס ומהדק את הקרקע הלחה, הרחפן מרחף מעל בלי לחרוץ את הקרקע.
  • משב אוויר של הלהבים מעל הריסוס דוחס את החומר לתוך הצמח לכיסוי מלא ואחיד של הגידול.
  • הצערת העובדים במשק החקלאי – כולנו ערים לעזיבה של צעירים את המשק.  הצערה של המיכון והפתרונות יצעיר את העובדים במשק החקלאי וימשוך אותם לעבודה חקלאית ממוכנת ומתקדמת.
  • סיוע של משרד החקלאות – רשות החדשנות בשיתוף משרד החקלאות בוחנת סיוע כספי לרוכשים.
  • ידידותי לסביבה – הרחפן מגיע סמוך מאוד לגידולים, ומפזר את הריסוס מלמעלה/בזווית תוך כיסוי יעיל ומקסימלי של הגידול תוך שימוש במינימום חומר נדרש.  יש נצילות גבוהה בהרבה מהמפוח למשל שמפזר הרבה חומר לכיוונים שונים.
  • אוטומציה – לאחר סריקת תוואי הקרקע לריסוס, הרחפן יכסה את השטח בעקביות ובאופן אוטונומי, תוך חזרה לטעינה והוספת חומר עד להשלמת אזור הכיסוי. ניתנת אפשרות להטיס מספר רחפנים ביחד להפעלה יעילה.

אופציות השימוש ברחפנים

באפשרות החקלאי לשלב רחפנים במשק החקלאי בשני אופנים.  ניתן לרכוש את הערכה והאביזרים, לעבור הכשרה ולעשות שימוש במשק שלו. הפעלת רחפנים לצורך מסחרי דורשת הנפקת רישיון ממשרד התחבורה כמו כל כלי רכב.  צריך לעבור הכשרה ומבחן רת"א (רשות תעופה אזרחית).  זה אורך מספר שבועות שבסופם מקבלים את התואר המיוחל – גם חקלאי וגם טייס.  ישנם מספר בתי ספר לרחפנים אשר מכשירים ומכינים את המטיסים, ומובילים את כל התהליך עד להנפקת רישיון. במקביל ישנן מספר חברות בארץ שמספקות שירות ריסוס ברחפנים.

ישנם לבחירה מספר גדלים של רחפנים עם 10/30/40 ליטר בהתאם לסוג השימוש. 

*עמית ארטמן הינו הבעלים של חברה ליבוא רחפני DJI

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן