יבול שיא
הרפת והחלב
שדה זרעים לבוטנים

"טנא נגב" מציגה בוטנים עשירים באומגה 9

2 דק' קריאה

שיתוף:

באחד מימי הקיץ החמים של חודש אוגוסט התכנסו ובאו מגדלי אגוזי אדמה (בוטנים) מקיבוץ יגור בצפון ועד ניר יצחק בעוטף עזה, לאירוע השנתי שארגנה חברת "טנא נגב". באורחים גם אנשי מחקר וניהול ובראשם מנכ"ל המועצה לאגוזי אדמה פיני מהר"מ.

משתתפי האירוע חזו מקרוב בשדה מסחרי מרשים במיוחד לגידול זרעים לעונת 2024, מעשה ידיו של החקלאי חיים רביב, מהחקלאים המובילים בתחום.

במהלך האירוע התקיים דיון מקצועי שאותו הינחה צביקה בר, מרכז תחום גידול הזרעים בחברת "טנא נגב".

החברה מגדלת זרעים מהטיפוח של ד"ר רן חובב ממכון וולקני ומשפרת את איכותם במהלך השנים. הזנים החדשים שהוצגו במפגש השנתי הם זנים עשירים באומגה 9, סימן רשום של החברה. לזנים יש יתרון לצרכן הסופי, למגדל ולסוחר. החברה שמה לה כמטרה להעלות את הרווחיות של החקלאי. לדוגמא, הזן "עינת", המיועד לשוק המקומי. זן עשיר באומגה 9. היתרון לצרכן הוא בריאותי. שומר על הלב, משפר את בריאות העורקים ויתרונות נוספים. יתרונו לחקלאי בא לכלל ביטוי ביבול גבוה מהזן המקובל, אחוז תרמילים גדולים, "ג'איינט", הכנסה גבוהה יותר, קצר בכשבוע במשך הגידול מהזן המקובל. חיסכון במים! יתרונו למשווק – חיי מדף של 300 אחוזים של הבוטן. בעונת הגידול חברת "טנא נגב" תהיה היחידה שתספק זרעים מהזן הזה לחקלאים.

עינת
עינת
2עידו
עידו

בדיון שהוביל חיים רביב הוא תיאר לנוכחים את עקרונות הגידול של השדה שבשוליו התארחנו. התקיים דיון ער בהשתתפות חקלאים ומדריכים על ההבדלים בין המשקים והקרקעות השונות והשפעתם על האגרוטכניקה.

מתברר כי "טנא נגב" מובילה בתחום הטיפול והשיווק של מספר גידולים ובהם בוטנים, שקדים, חמניות ומשקיעה כיום גם בשיפור זרעי בוטנים. במהלך השנים החברה הצליחה למצב עצמה כאחת מחברות הצמרת בתחום זרעי הבוטנים והיא מספקת זרעים לכשליש ממגדלי הבוטנים בישראל.

בארץ פעילים כ-30 מגדלי בוטנים המייצרים בצוותא כ-20 אלף טונות בשנה. "טנא נגב" לבדה אחראית על שיווק של למעלה משליש התוצרת הארצית, כ-5,500 טונות בשנה.

"טנא נגב" עוסקת גם ביבוא ושיווק של מגוון רחב של תוצרת  חקלאית: שומשום, חמניות, שקדים. במרוצת השנים הובילה החברה את החדרתם של זנים חדשים של בוטנים למגוון הזנים המגודלים על ידי החקלאים, תוך שימת דגש על העלאת הרווחיות של החקלאי, ביבול גבוה יותר, באיכות טובה יותר ובמיתוג.

זן הבוטנים "חנוך טנא נגב" פרי פיתוחה של החברה, נחשב למשובח במושגים עולמיים. זן זה רושם יבולי שיא והוא הושבח על ידי האגרונום צבי בר. הפיתוח החדש ביותר הוא זן החנוך הנקרא "חנוך סופר ג'איינט". זן חדש נוסף הוא "עידו" שעל טיפוחו שקד ד"ר רן חובב ממכון וולקני וזן מצליח וותיק יותר מוכר בשם "עינת".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"בדרך כלל אני כותבת על אחרים," אומרת עדינה בר-אל, כתבת העיתון, חברת מושב ניר-ישראל * "הפעם החלטתי לכתוב עלי, ויותר נכון – על כל בני הדור שלי, הדור שגדל עם המדינה החדשה, הדור שהוריו
8 דק' קריאה
בצל המלחמה, ובצל הביטולים במערכת החינוך לאור המצב הביטחוני והאיום האיראני, הצליחו בתנועה החדשה בשומר החדש לקיים את מפעלי פסח המסורתיים כשהשנה המסעות היו מרגשים במיוחד.החניכים והחניכות צעדו בעקבות הגיבורים והגיבורות, וערכו מפגן הזדהות
2 דק' קריאה
בעקבות ביקורו של המחנך הנודע יאנוש קורצ'אק באשדות יעקב הוא שלח לילדי בית הספר מיקרוסקופ, מפות וציוד לימודי יקר. הילדים החזירו בחוברת בה דמיינו כיצד יסתיים ספרו "המלך מתיא הראשון" בכתבה משולבים קטעים מכתבה
3 דק' קריאה
למה חשוב שהטילים האיראנים יהיו מדויקים ואיך זה קשור לסדרת המשטרה C.S.I לאס וגאס? הרפתקאות הדי בן עמר בלילה אביבי אחד שלא ישכח   בעשר בלילה ירדה חניה זוגתי-לחיים-ארוכים מחדרה וניצבה בפתח החדר שלי.  "עשרות
4 דק' קריאה
אנשי תנועות הנוער הציוניות, אשר רבים מהם הפכו לחברי קיבוצים, פעלו ב-1944 בבודפשט להצלת יהודים תוך סיכון חייהם. בני הדור השני, "שגרירי המחתרת", פועלים כדי שמפעלם של ההורים לא יישכח *תמונה ראשית: משה אלפן,
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן