יבול שיא
הרפת והחלב
1 1

סוף לסתימות במערכת ההשקיה

3 דק' קריאה

שיתוף:

״אחרי שנים של שימוש בחומצות ובחומרים מסוכנים נוספים, מצאנו דרך יעילה ובטוחה הרבה יותר לטיפול בהצטברות של משקעים במערכת הטפטוף. עם לואר-7 הצלחנו לטפל בבעיה, להפחית את כמות החומרים הנדרשת, וגם החלפנו את ציוד המיגון לאלטרנטיבה נוחה יותר ופחות מסורבלת למיישם". כך אומר אייל עציון, מנהל ההשקיה במטעי אבוקדו ובננה במשק קיבוץ כברי.

במטעי קיבוץ כברי, מגדלים מעל ל-40 שנה אבוקדו ובננה. שטח המטעים במשק משתרע מעל ל- 2500 דונם. במשך מספר חודשים ירדה הספיקה במערכת ההשקיה באופן משמעותי, עד שהתקבלו התראות על תקלה במערכת. הירידה הייתה כל כך דרמטית – מספיקה מקורית של 26 ל-17 מ"ק/שעה (!) – שבתחילה סברו שמדובר בתקלה במד המים. לאחר בדיקה מעמיקה ע״י אייל עציון, הנדסאי מים ומנהל ההשקיה בקיבוץ כברי, התברר, שהבעיה נבעה מסתימות במערכת ההשקיה. את מטעי הבננות משקים באמצעות מי קולחין, שבדרך כלל מכילים ריכוזים גבוהים של חומר אורגני הנצמד לדפנות הטפטפות וחוסם מעבר מים לגידול.

לדברי אייל, הפתרון הקונבנציונלי לסתימות במערכת ההשקיה כרוך בשימוש בכמויות גדולות של תכשירים מסוכנים המחייבים את המיישם להשתמש במיגון מקסימלי ומסורבל מאוד. יתר על כן, לאחרונה, רשויות הרגולציה הפחיתו את הריכוז המירבי המותר של תכשירים אלה ולכן כמויות החומרים המיושמים הוכפלו, עובדה שהפכה את הלוגיסטיקה להרבה יותר מורכבת ויקרה. האספקה, ההובלה והאחסון של תכשירים אלה סבוכים, כי הכמויות מוגבלות ע״פ הרשום בהיתר הרעלים. בלית ברירה, בקיבוץ כברי יישמו כמויות נמוכות מהנדרש וכתוצאה מכך, בעיית הסתימות לא נפתרה ואף היה חשש לפגיעה ביבול.

בחודשים האחרונים, הוחלט ע"י חקלאי הקיבוץ, לעבור לשימוש נרחב בלואר-7, תכשיר חדשני, הפותר את בעיית הסתימות הנוצרות ממשקעים שיש בהם רכיבים אורגניים ואנאורגניים כאחד. כמו כן, שימוש בלואר-7, מאפשר טיפולי מניעה שוטפים של מערכת הטפטוף במטעי הקיבוץ.

ספיקה מקורית   (מ"ק/ שעה)ספיקה לפני טיפול בלואר-7 (מ"ק/ שעה)ספיקה לאחר טיפול בלואר-7 (מ"ק/ שעה)
261726

יישום לואר-7 מתבצע דרך מערכת הדישון. מינונו כמחצית מזה של תכשירים אחרים מסוכנים יותר – בין 1,500-750 סמ"ק/מ"ק מים, בהתאם לסוגי המשקעים ולספיקה במערכת ההשקיה. במטע הבננה של קיבוץ כברי, התכשיר יושם במינון של 750 סמ"ק/מ"ק. לאחר כשעה, הספיקה עלתה מ- 17 ל- 23 מ"ק/שעה. במהלך החודש, הספיקה המשיכה לעלות בהדרגה, עד שהגיעה לספיקת היעד של 26 מ"ק/שעה.

התוצאות באו לידי ביטוי באיכות וביבול הבננות. בנוסף, הכמות המותרת להובלה ולאחסון התכשיר לואר-7 אינה מוגבלת וכפופה רק להיתר הרעלים של כל משק. כיוון שהמינון נמוך, גודל האריזות נוח לאחיזה וליישום.

בקיבוץ כברי מתכננים ליישם לואר-7 גם במטעי האבוקדו אותם משקים במים שפירים, המכילים משקעים אנאורגניים רבים, כדי לשפר גם כאן את יעילותו של היישום ואת בטיחותו למיישם, ובו זמנית למקסם את היבול.

מה עוד כדאי לדעת על לואר-7

היישום: מתבצע דרך מערכת הדישון בדומה לתכשירים האחרים

בטיחות למשתמש: תכשיר זה מסוכן פחות מהתכשירים הנפוצים בשוק, ודורש פחות אמצעי מיגון

בטיחות לצמח: התכשיר נבדק במגוון גידולים ונמצא בטוח

בטיחות למערכת ההשקיה: התכשיר נמצא בטוח לציוד ההשקיה בטפטוף, על ידי היצרניות המובילות ועל ידי צוות אנשי השדה של גדות אגרו, כמו גם על ידי אנשי מקצוע חיצוניים – ונמצא כחלופה ראויה ויעילה לתחזוקת מערכות מים והשקיה בטפטוף

בטיחות בשרשרת האספקה: המפיצים אינם מוגבלים על פי החוק בכמות אותה הם יכולים לקנות, לאחסן, לשנע ולמכור, מה שמונע עיכובים מיותרים באספקה לחקלאי.

Capture2 5

מספר מילים על גדות אגרו

גדות אגרו מביאה עמה למעלה מ- 70 שנות ניסיון בתחום החקלאות והביוטכנולוגיה החקלאית. החברה מפתחת, מייצרת ומפיצה פתרונות ביוטכנולוגיים ואחרים להגנת הצומח, זרעים ומוצרים שונים לחקלאות, ושותפה של חברות בינלאומיות מובילות ברישוי, ייבוא וקידום מוצריהן בארץ. התמחות החברה ורבגוניותה מאפשרות לה לספק לחקלאים מוצרים באיכות גבוהה המבטיחים להם יבול עשיר ואיכותי בעצי פרי, בגפן, בירקות, בגידולי שדה ובפרחים. הקו הייעודי של מוצרים ושיטות טיפול להארכת חיי הפרח הקטוף שהינו פרי פיתוחה של גדות אגרו, מוביל את שוק פרחי הנוי בישראל ומופץ גם בשווקים בינלאומיים.

האגרונומים של גדות אגרו תמיד קשובים, מלווים את החקלאי וביחד, מחפשים פתרונות ופיתוחים חדשניים כדי לתת מענה ראוי למגוון צרכים עכשוויים ועתידיים.

מעבר ליעילות המוצרים, ההגנה והבטיחות למשתמש ולסביבה עומדות, דרך קבע, לעיני מקבלי ההחלטות ומקבלות עדיפות עליונה במכלול השיקולים.

מעמדה של גדות אגרו כמובילה בשוק הישראלי, בשילוב התשתיות והיכולות הלוגיסטיות, מעניקים ללקוחותיה ולעמיתיה ברחבי העולם ערך מוסף ניכר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"בדרך כלל אני כותבת על אחרים," אומרת עדינה בר-אל, כתבת העיתון, חברת מושב ניר-ישראל * "הפעם החלטתי לכתוב עלי, ויותר נכון – על כל בני הדור שלי, הדור שגדל עם המדינה החדשה, הדור שהוריו
8 דק' קריאה
בצל המלחמה, ובצל הביטולים במערכת החינוך לאור המצב הביטחוני והאיום האיראני, הצליחו בתנועה החדשה בשומר החדש לקיים את מפעלי פסח המסורתיים כשהשנה המסעות היו מרגשים במיוחד.החניכים והחניכות צעדו בעקבות הגיבורים והגיבורות, וערכו מפגן הזדהות
2 דק' קריאה
בעקבות ביקורו של המחנך הנודע יאנוש קורצ'אק באשדות יעקב הוא שלח לילדי בית הספר מיקרוסקופ, מפות וציוד לימודי יקר. הילדים החזירו בחוברת בה דמיינו כיצד יסתיים ספרו "המלך מתיא הראשון" בכתבה משולבים קטעים מכתבה
3 דק' קריאה
למה חשוב שהטילים האיראנים יהיו מדויקים ואיך זה קשור לסדרת המשטרה C.S.I לאס וגאס? הרפתקאות הדי בן עמר בלילה אביבי אחד שלא ישכח   בעשר בלילה ירדה חניה זוגתי-לחיים-ארוכים מחדרה וניצבה בפתח החדר שלי.  "עשרות
4 דק' קריאה
אנשי תנועות הנוער הציוניות, אשר רבים מהם הפכו לחברי קיבוצים, פעלו ב-1944 בבודפשט להצלת יהודים תוך סיכון חייהם. בני הדור השני, "שגרירי המחתרת", פועלים כדי שמפעלם של ההורים לא יישכח *תמונה ראשית: משה אלפן,
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן