יבול שיא
הרפת והחלב
WhatsApp Image 2023 09 04 at 13.06.50 1 768x512 1

שר החקלאות אבי דיכטר ואנשי משרד החקלאות הצליחו להדוף את מרבית הגזירות על החקלאות בתקציב 2024

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

הדרישה לקיצוץ תקציבי בסך 850 מיליון ש״ח נדחתה על ידי משרד החקלאות על הסף. בסופם של דיונים מרתוניים שנמשכו עד היום בצהריים, סוכם שהקיצוץ יעמוד על כ-280 מיליון ש״ח

משרד החקלאות גאה על השתתפותו במאמץ הממשלתי לממן בתקציב של עשרות מיליארדים את המלחמה בדרום והלחימה בצפון. משרד החקלאות בתיאום עם משרד האוצר, פינה תקציב מיוחד אותו השיג מביטול תקנים שאינם מאויישים במשרד.  

במסגרת התכנסות משרדי הממשלה לאישור תקציב המדינה לשנת 2024, השיגו השר דיכטר ואנשיו הסכם תקציבי משמעותי וחשוב לטובת החקלאות הישראלית. התקציב שהושג יאפשר המשך פעילות תקינה, רציפות תפקודית ושמירה על ביטחון המזון של ישראל.

הגזירות שהונחתו על החקלאות בתחילת דיוני התקציב בוטלו לאחר שהשר אבי דיכטר הבהיר שהן מבחינתו: ״איום שהמשרד לא יוכל לעמוד בו״.

במסגרת ההסכם, יוקצו 270 מיליון ש״ח לתמיכות ופעילויות המשרד בחקלאים.

בוטלו הצעדים המבניים הבאים שהועלו בתחילה על ידי משרד האוצר ולו היו מתקבלים, היו פוגעים קשות ביכולת המשרד אל מול החקלאות והחקלאים:

• סגירת מחוזות

• העברת זרועות גופי הרגולציה בצומח ובחי למשרד אחר

• העברת המדען הראשי לגוף ארצי שאינו במשרד החקלאות

• סגירת הפיצו״ח – גוף האכיפה (עבריינים משני צידי הקו הירוק מייחלים שזה יקרה).

כמו כן, שר החקלאות ואנשיו הצליחו לבטל קיצוץ רחב של 320 משרות עובדים במצבת כוח האדם, קיצוץ שהיה מעמיד את יכולת המשרד לתפקד – בסכנה ממשית. לאחר דיונים ממושכים, הוחלט להשאיר רק קיצוץ בתקנים בלתי מאויישים בסך 142 וגם זאת, בפריסה של 3 שנים בלבד בהמשך. כמו כן, המשרד יפעל להתכנסות והתייעלות בכוח האדם.

משרד החקלאות בשיתוף משרד האוצר יבחנו שוב את סוגיית התמיכה בחקלאים שנפגעו משתי הפחתות המכס על תוצרת חקלאית ויביאו למתכונת תמיכות כספיות ישירות בחקלאים שנפגעו.

בנוסף, משרד החקלאות ומשרד האוצר מזמנים מהלך רב-שנתי בהובלת רשות המים, במסגרתו מדיניות הקצאת המים לחקלאות תהיה נדיבה יותר מזו הקיימת כיום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן