יבול שיא
הרפת והחלב
צילום מסך 2024 02 06 155612

"התעשתתי ואחרי מספר חודשים כבר הייתי אלוף העולם"

3 דק' קריאה

שיתוף:

מספר אסף יסעור, מאלוני הבשן, על ההפסד בקרב במאי 2021 – הקרב על אולימפיאדת הנכים הקודמת שנערכה בטוקיו * זה לא הפריע לו לזכות בדצמבר 2021 בתואר אלוף העולם בטקוואנדו (עד 58 ק"ג) * באפריל יהיה בן 22 והוא מכוון את כל המאמצים למשחקים הפראלימפיים שיתקיימו בפאריז

ההפסד בקרב על הכרטיס לאולימפיאדת הנכים הקודמת, שנערכה בטוקיו ב-2021 (נדחתה בשנה בגלל הקורונה) לא מנע מלוחם הטקוואנדו אסף יסעור, ממושב אלוני הבשן, לזכות בסוף אותה שנה בתואר אלוף העולם במשקל עד 58 ק"ג, וכן במדליות בינלאומיות רבות בהמשך. יסעור כבר הבטיח את מקומו במשחקים שייערכו בפריז באוגוסט-ספטמבר, ואין ספק שהוא מועמד לפודיום ואף למדליית הזהב. 

יסעור יהיה בן 22 באפריל ועד פריז הוא משתדל להתרכז באימונים ובתחרויות ההכנה. ימי החול עוברים באימונים במרכז, ולקראת סוף השבוע הוא חוזר ממגורי הנבחרת ברמלה למושב שברמת הגולן. שם מחכה לו המשפחה – זוג הורים (אב מטפל בנוער בסיכון ואם קרמיקאית), ארבעה אחים ואחות. חלקם נוסעים איתו לפעמים גם לתחרויות בחו"ל. לוח התחרויות של אסף יסעור כולל את אליפויות אירופה והעולם (אחת בכל שנה) וכן את הסבב הבינלאומי (גראנד פרי). בארץ אין לו יריבי אימון ברמתו ולכן הוא התחרה כבר באליפות ישראל לבוגרים ב-2021 וזכה במדליית ארד.  

יסעור התחשמל במושב ב-2015, שבוע לפני חגיגת הבר מצווה, הוטס לבית החולים שיבא, והרופאים נאלצו לקטוע את שתי ידיו. ההורים הצליחו לגייס תרומות לידיים ביוניות, אבל כיום הוא מתנהל בלעדיהן וגם נוהג בכוחות עצמו בעזרת "בננות" (רצועות מוצמדות להגה).  

שנה לאחר האסון אסף הכיר את מאמן נבחרת ישראל בטקוואנדו, יחיעם שרעבי, והחל להתאמן בענף אשר דורש בעיקר יכולת בעיטה. בניגוד לטקוואנדו רגיל – נכים אינם משתמשים באגרופים ואסור לבעוט לכיוון הראש. התחרויות והאימונים תבעו ממנו לעבור למרכז הארץ, והוא גר אצל הסבים ברחובות ולמד בישיבת "אמית-עמיחי". לאחר מכן השלים בגרות אקסטרנית. פרט לאימונים ותחרויות הוא גם מתנדב בעמותת "ארז", בה היה חניך, ומסייע בהדרכת סקי לנכי צה"ל ומוגבלים.  

האימונים והמוטיבציה הגבוהה של אסף הוכיחו את עצמם. היום אסף הוא מדליסט טקוואנדו פאראלימפי. בשנת 2021 זכה בשתי מדליות זהב ברצף באליפויות העולם בטורקיה ובמכסיקו בשנת 2023. כן דכה במדליית כסף באליפות אירופה ברוטרדם בשנה שעברה. באוקטובר 2022 דורג במקום הראשון בדירוג העולמי בטקוואנדו פאראלימפי. 

אסף, ההפסד בקרב על הכרטיס לטוקיו לא מנע את הזינוק שלך לצמרת העולמית. 

"ברור שחשתי מחנק בגרון כי זה היה כל כך קרוב, ותחרות פראלימפית היא התחרות היוקרתית ביותר  ומתרחשת רק פעם בארבע שנים (הפעם ההפרש הוא שלוש שנים בגלל דחיית משחקי טוקיו – י.ו), אבל התעשתתי ואחרי מספר חודשים כבר הייתי אלוף העולם.  

"השנה אני כבר לא צריך תחרות מיונים כי יש לי דירוג נצבר גבוה. אני כרגע הנציג היחיד של הענף בפריז ומסייע לנבחרת להתכונן לתחרות המיונים (מקביל למוקדמות – י.ו) שתיערך בבולגריה. בתחרות האולימפית יש 16 משתתפים, ששת הראשונים בדרוג העולמי עולים אוטומטית ועשרה נוספים זוכים בכרטיסים דרך טורנירים יבשתיים. עדנאן מילאד, מוסלמי מרמלה וחבר טוב (שנחשף לענף בעזרת אביו של אסף – י.ו.), עשוי להיות הנציג השני שלנו, במשקל עד 63 ק"ג."

מדליית כסף באליפות אירופה ברוטרדם 2023 צילום לילך וייס רוזנברג
אסף יסעור עם מדליית הכסף באליפות אירופה ברוטרדם 2023. צילום: לילך וייס רוזנברג

איפה תפסה אותך המלחמה? 

"הייתי בדיוק בסין בתחרות גראנד פרי וב-9 באוקטובר עליתי להתחרות עם סרט שחור. הייתי עם הנבחרת וברור שלא היה לי חשק להתאמן או להתחרות, אבל החלטנו לשדר חוזקה ולעשות הכל כדי להניף את הדגל באולם התחרות, ולחשוב פחות על מדליות וניקוד אולימפי. זכיתי במדליית זהב שם וגם בתחרות נוספת שנערכה במנצ'סטר בדצמבר, לאחר הפסקת האש ועסקת השבויים הראשונה." 

המלחמה משפיעה על ההכנות? 

"אני משתדל לעשות את המקסימום ולהתרכז באימונים, אבל אין ספק שהנוף השתנה. במושב נמצאת כיתת כוננות, והתושבים אינם מיועדים לפינוי. לא מדובר בגבול לבנון אלא ביישוב שנמצא 700 מטר מהגבול הסורי. אחי חזר הביתה לראשונה אחרי 102 ימים עם סיירת גולני, וגם שני אחים אחרים מגויסים." 

אתה מתחרה כל השנים בקטגוריית עד 58 ק"ג. חשבת לעבור משקל? 

"מבחינתי זה משקל אידיאלי. בענף שלנו עדיף לרדת כמה שיותר, וזאת כדי להיות הכי חזק בין המתחרים באותו משקל." 

גדלת במשפחה דתית, ותחרויות בינלאומיות נערכות גם בשבת. איך אתה מתמודד? 

"אני עושה את המקסימום כדי לא לחלל שבת. לא נוסע לתחרויות וישן במרחק קצר מהאולם, וגם לא מדבר בטלפון בשבת, אבל אם צריך – אני מתחרה." 

זכית במדליות גם בתחרויות שנערכו בערב הסעודית ובטורקיה. חשת באווירה עוינת בגלל שייצגת את ישראל? 

"לא זכיתי מעולם בניצחון טכני על יריב שסירב להופיע וגם לא הוחרמתי. יש לי יריב טורקי בולט בשם אוזקאן. הספורטאים חיים בעולם משלהם ותמיד מתנהגים בנימוס בתחרויות, אבל הם גם תלויים בהוראות מגבוה. ברשתות החברתיות ניתן למצוא ביטויים עוינים והשמצות, אבל בשטח עדיין לא נתקלתי בכך." 

אתה מכוון גם למשחקי לוס אנג'לס 2028? 

"אני כרגע עם הראש בפריז והכל מכוון לשם. לכן אני טס לחו"ל לעתים פעמיים בחודש. יש לי תוכנית אימונים מסודרת ותחרויות שנועדו להביא אותי לשיא ברגע הנכון. כרגע כל התחרויות הן למטרות אימון אופטימלי ופחות לצורך דרוג או מדליות. אנחנו עדיין בתוך מלחמה, ואין לדעת איך תשפיע והאם המשפחה תוכל להגיע לצרפת." 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"בדרך כלל אני כותבת על אחרים," אומרת עדינה בר-אל, כתבת העיתון, חברת מושב ניר-ישראל * "הפעם החלטתי לכתוב עלי, ויותר נכון – על כל בני הדור שלי, הדור שגדל עם המדינה החדשה, הדור שהוריו
8 דק' קריאה
בצל המלחמה, ובצל הביטולים במערכת החינוך לאור המצב הביטחוני והאיום האיראני, הצליחו בתנועה החדשה בשומר החדש לקיים את מפעלי פסח המסורתיים כשהשנה המסעות היו מרגשים במיוחד.החניכים והחניכות צעדו בעקבות הגיבורים והגיבורות, וערכו מפגן הזדהות
2 דק' קריאה
בעקבות ביקורו של המחנך הנודע יאנוש קורצ'אק באשדות יעקב הוא שלח לילדי בית הספר מיקרוסקופ, מפות וציוד לימודי יקר. הילדים החזירו בחוברת בה דמיינו כיצד יסתיים ספרו "המלך מתיא הראשון" בכתבה משולבים קטעים מכתבה
3 דק' קריאה
למה חשוב שהטילים האיראנים יהיו מדויקים ואיך זה קשור לסדרת המשטרה C.S.I לאס וגאס? הרפתקאות הדי בן עמר בלילה אביבי אחד שלא ישכח   בעשר בלילה ירדה חניה זוגתי-לחיים-ארוכים מחדרה וניצבה בפתח החדר שלי.  "עשרות
4 דק' קריאה
אנשי תנועות הנוער הציוניות, אשר רבים מהם הפכו לחברי קיבוצים, פעלו ב-1944 בבודפשט להצלת יהודים תוך סיכון חייהם. בני הדור השני, "שגרירי המחתרת", פועלים כדי שמפעלם של ההורים לא יישכח *תמונה ראשית: משה אלפן,
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן