יבול שיא
הרפת והחלב
עיזים אלפיניות

מדינת ישראל תהפוך למעצמה של מאכרים קונים מוכרים הולכים!

2 דק' קריאה

שיתוף:

אילנית דעדוש חלפון, מנהלת אגודת עזיזה, על החלטת האוצר לייבוא חלב ניגר למדינת ישראל, בעקבותיה הגישה ביחד עם מועצת החלב והתאחדות מגדלי בקר עתירה לבג"צ

נפל דבר בישראל, ממשלה מפרה הסכמים שחתמה עם הנהגת החקלאים, שסיכמה עם ענף החלב.

אם בית המשפט ייתן יד לדבר ולא יקבל את העתירה לבג"צ של ענף החלב, תצא ממשלת ישראל באמירה חדשה וברורה וכדאי לכולם להבין את המשמעות בחתימות על הסכמים – הם לא שווים את הנייר שהם כתובים עליהן!

חתימה על צו לייבוא חלב עיזים גולמי משמעותה חיסול ענף חלב העזים!

חתימה על צו לייבוא חלב עיזים גולמי פירושה לתת ליבואנים שכבר שולטים בסל קניות של כולנו רישיון להמשיך להיות ריכוזיים.

ייבוא חלב שמיוצר בזול ונתמך מעבר לים, פירושו שבישראל הוא יימכר ביוקר, כי ככה ראינו וכמו שכבר למדנו כאשר החליטו על יבוא חופשי של חמאה וגם הפעם ישאירו את שורת הרווח גדולה יותר ליבואנים.

המטרה היא רק לקנות ולמכור – בלי תעשייה כחול לבן, בלי התיישבות, בלי חקלאות, בלי תעסוקה!

מדינת ישראל תהפוך למעצמה של מאכרים קונים מוכרים הולכים!

נחנך את הילדים שלנו את הערך העליון של המסחר בלי שום רגש, בלי ערך וציונות, בלי פריפריה ובלי שמץ של אכפתיות מתעסוקה אזורית. מי שמדבר את השפה הזו הופך להיות סוחר מדופלם ורוכש חברת תעופה וחברת אינטרנט.

ענף העיזים הוא ענף פרמיום ישראלי שנבנה במשך שנים, ענף שנמצא בתכנון, כי התכנון שומר עליו כדי שיאספו חלב גם מזרעית וגם כפר מימון וגם מהחוות הקטנות כמו הגדולות. ויש בענף תחרות – כל מחלבה יכולה למכור חלב עזים באיזה מחיר שהיא רוצה וכך גם רשת השיווק.

– השנה אנחנו בעודף חלב של 300 אלף ליטר.

– אני בונה ומקדמת שיתופי פעולה עם מחלבות לחלב ומוצרים חדשים.

– חלב העזים ייחודי בסגולות הבריאותיות שלו.

אם יהיה ייבוא של חלב עיזים גולמי מחו"ל, למה שמישהו יעשה איתי שיתוף פעולה כשהוא יכול לקנות חלב זול ולמכור בכמה שהוא רוצה?

התעשיות בישראל נעלמות, לא כלכלי לייצר פה כלום. אז ההייטק יוצא, התעשייה נסגרת, החקלאות ככל שאנחנו רוצים אותה מצטמצמת ותכף מתחסלת ואז מה? מה נייצר בארץ? באיזה אמצעי נרוויח את הקיום שלנו פה?

במהלך השנים חוזרים אנשי האוצר והכלכלנים, בואו נתמוך בחקלאות. הציעו לנו בעבר הסכמים לתמיכות ישירות, אז הציעו. אם ההסכם החתום עם משרד האוצר ירד באסלה (סליחה על הביטוי) מה הוא ערך הצעות התמיכה הללו? מה הוא ערכם של הסיכומים עם האוצר?

מי ירצה לחתום על הסכמים עם המדינה כשהוא תוהה באיזו רמת אמינות יהא הנייר, מה ערכה של החתימה, מה ערכו של ההסכם?

נגמר עידן החקלאות והאמינות, הערך במילה שנכתבה ותמה אמינות הסכם ממשלתי שנחתם.

* הכותבת הינה מנכ"לית אגודת עזיזה המייצגת את מגדלי העיזים בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן