יבול שיא
הרפת והחלב
shutterstock 1496074622

קשה יש רק בקליפה וגם ממנה עושים ממתקים

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

לא להאמין אבל עונת 21-22 נגמרה.

איך נגמרה? שאלה טובה.

ענף ההדרים הוא ענף עם אורך רוח מדהים, הוא כמו הר איתן שלא משנה כמה רוחות ושלג ינסו אותו, ההר לא ישבר.

העונה התאפיינה באתגרים רבים:

החל מעודף יבול בתפוז, בלימון ואצל המתחרים בחו"ל (ספרדים ועוד), התאפיינה העונה באתגרי הובלה ולוגיסטיקה, התייקרות התשומות בצורה משמעותית – החל מעלות חומרי ההדברה והדשן עד עלות הקטיף, האריזה והמשלוח.

מחודש פברואר היה קשה מאוד למצוא פועלים. תזכורת – סגרו את הפרצות בגדר ונכנסו לארץ דרך המעברים רק מי שיש לו אישורים. בנוסף, חג הרמדאן שחל בשלב הקטיף, כמובן שערי מטבע, מלחמה באוקראינה – ועוד אתגרים רבים ומשונים, שלא הורגלנו אליהם וזו העונה הראשונה שאנחנו פוגשים אותם.

אבל אנחנו בענף ההדרים רצים מרתון, חורשים בבוץ – אז אם קצת קשה – אנחנו יודעים להגביר קצב.

האביב חלף עבר לו, ואיתו ריח פריחת ההדרים, שברוב זני הקליפים הייתה מוצלחת מאוד ואילו בתפוזים הייתה פחות (אני מאמין שהשנה יהיה פחות פרי בתפוזים משנה סטנדרטית).

בימים אלו נסגרות הקופות של הזן אוֹרי ביצוא – ואנחנו המגדלים יכולים לזהות את הבעיה של חוסר הרווחיות העונה.

בתקופה האחרונה היו לנו גם כמה נקודות אור:

1. החל מחודש אוגוסט אפשר להזמין פועלים מעזה לעבודה בחקלאות, הזמנת עובדים בתצורה דומה שמזמינים עובדים פלשתינאים. גם גיל העובדים והסטטוס של עובדים פלשתינאים השתנה לטובה ועכשיו יש פוטנציאל העסקה גבוה יותר.

2. מחירי הלימון התחילו לעלות.

3. ענף ההדרים פרסם מכרז למדריך חדש בנגב.

4. נושא מזיק ההסגר שיש באזור עמק חפר נראה נכון לעכשיו בשליטה.

חברים, תזכרו שהשוק המקומי רוצה בעיקר פרי גדול ונקי ממזיקים. עכשיו זה הזמן להשקיע בדילולים הידניים, בריסוסים נגד מזיקים, גיזומים ועוד – על מנת להגיע לתוצאות הרצויות בעונת הקטיף.

אני שמח ש"עת הדר" חזר לתפקוד ואולי כך נוכל לחזור ולהעביר אינפורמציה בצורה טובה יותר.

מאחל לכם קיץ נעים ללא מזיקים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן