יבול שיא
הרפת והחלב
עומרי שוורץ זל

הלווייתו של עומרי שוורץ ז"ל התקיימה בשדמות דבורה

2 דק' קריאה

שיתוף:

הפעילות בה נפל עומרי עדיין אסורה בפרסום. בן 21 היה בנופלו 

יותר מאלף קרובי משפחה וחברים הגיעו להלווייתו של סגן עומרי שוורץ ז"ל, במושב שדמות דבורה, שבגליל התחתון. עומרי שוורץ נפל בקרבות הגבורה על הגנת המולדת. 

עומרי ז"ל ממושב שדמות דבורה, בוגר סיירת צנחנים, שירת כצוער בקורס קצינים בהשלמת לוחמי חי״ר בגדוד גפן, לחם בשבת השחורה בתוך קיבוץ כיסופים ובכך הגן על גבולות הארץ והציל חיי רבים. עומרי נפל ביום ח' בטבת התשפ"ד 20.12.2023, בקרב ברצועת עזה. במהלך הלחימה השתתף עומרי בקרבות רבים ונועזים אל מול האויב, הפעילות בה נפל עומרי עדיין אסורה בפרסום. בן 21 היה בנופלו. 

אביו תומר ספד לו: "עומריקי אהוב שלנו, תשמע, זה באמת לא הגיוני. אתמול התארגנו להביא לך חבילה שיכניסו לך לעזה. אמא ואלה אפו עוגיות והחברים ישבו וכתבו לך. מי שיקרא את מה שכתבו יבין מי היית – איזה לידר, איזה חבר, איזה אהוב על כולם." 

לפני הגיוס עומרי עשה שנת שירות בקיבוץ בארי, ועוד לפני המלחמה רצה להקים שם את ביתו. "בשבת השחורה נלחמת בתוך קיבוץ כיסופים, ובהזדמנות הראשונה שנתנו לך לצאת – יצאת קודם כל לקיבוץ בארי במלון בים המלח. הכרת את כל הנרצחים והחטופים שם. הדבר הראשון שאמרת לנו היה 'קיבוץ בארי – מגורי הצעירים' – שם אני אגור בעתיד. 

"יצאת לקורס קצינים. כמה אהבת את הסיירת, וכמה אהבו אותך. דמיינו כבר את החולצות התלויות על חבלי כביסה באיזה 20 בתים בסופ"שים 'צוות שוורץ' – זה כבר לא יקרה. עוד בלימודים נפעמנו איך אתה גם מלא בחברים וגם מרביץ ציונים מטורפים. היינו אומרים עליך – ילד ראשון גדל ללא מגע יד אדם. נשבענו שאחרי המלחמה נזמין כרטיסים למונדיאל, עומריקי, תן לנו כוחות, בבקשה". 

סבו של עומרי, אריה שוורץ, סיפר כי עומרי תמיד שאל אותו האם הוא צריך עזה, במשק החקלאי הגדול שהיה למשפחה: "עומרי היה ילד ברוך כישרונות, הייתה לו אהבה לכדורגל, כדורסל. למעשה, עם כוח הרצון שלו הוא הגיע לנבחרת הנערים של ישראל. הוא עבר לשחק בהפועל חיפה ועד כיתה י"א היה נוסע לחיפה ארבע-חמש פעמים בשבוע. ספורטאי מצטיין לא היה בכיוון שלו, הוא היה מאוכזב שלא קיבלו אותו למטכ"ל, אבל אני אמרתי לו 'עומרי, גם סיירת צנחנים זה בסדר'."

קהילת שדמות דבורה ספדה לו: "עומרי, נצר למשפחה חקלאית שורשית, בן לתומר ולשירלי, אחיהם הגדול של נועם ואלה ונכד לתרצה וליבלה ממייסדי היישוב, נער חמודות עם חיוך רחב, שילוב ייחודי של ילד מקסים ובחור לתפארת. 

"עומרי פעל כמדריך נוער בתנועת בני המושבים ודמותו היא חלק בלתי נפרד מהנוף המושבי. לפני גיוסו לצה"ל העניק למדינה שנת שירות בקיבוץ בארי. קהילת שדמות דבורה מתקשה להאמין על האובדן, נותרו כואבים והמומים." 

יהי זכרו ברוך! 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"בדרך כלל אני כותבת על אחרים," אומרת עדינה בר-אל, כתבת העיתון, חברת מושב ניר-ישראל * "הפעם החלטתי לכתוב עלי, ויותר נכון – על כל בני הדור שלי, הדור שגדל עם המדינה החדשה, הדור שהוריו
8 דק' קריאה
בצל המלחמה, ובצל הביטולים במערכת החינוך לאור המצב הביטחוני והאיום האיראני, הצליחו בתנועה החדשה בשומר החדש לקיים את מפעלי פסח המסורתיים כשהשנה המסעות היו מרגשים במיוחד.החניכים והחניכות צעדו בעקבות הגיבורים והגיבורות, וערכו מפגן הזדהות
2 דק' קריאה
בעקבות ביקורו של המחנך הנודע יאנוש קורצ'אק באשדות יעקב הוא שלח לילדי בית הספר מיקרוסקופ, מפות וציוד לימודי יקר. הילדים החזירו בחוברת בה דמיינו כיצד יסתיים ספרו "המלך מתיא הראשון" בכתבה משולבים קטעים מכתבה
3 דק' קריאה
למה חשוב שהטילים האיראנים יהיו מדויקים ואיך זה קשור לסדרת המשטרה C.S.I לאס וגאס? הרפתקאות הדי בן עמר בלילה אביבי אחד שלא ישכח   בעשר בלילה ירדה חניה זוגתי-לחיים-ארוכים מחדרה וניצבה בפתח החדר שלי.  "עשרות
4 דק' קריאה
אנשי תנועות הנוער הציוניות, אשר רבים מהם הפכו לחברי קיבוצים, פעלו ב-1944 בבודפשט להצלת יהודים תוך סיכון חייהם. בני הדור השני, "שגרירי המחתרת", פועלים כדי שמפעלם של ההורים לא יישכח *תמונה ראשית: משה אלפן,
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן